Page 11 - Aleš Gabrič, Sledi šolskega razvoja na Slovenskem, Digitalna knjižnica, Dissertationes 7
P. 11
Predgovor
dobjih in različnih političnih sistemih. Bralec bo tako naletel tudi na ka-
kšen današnjim ušesom razumljivi izraz, zapisan v narekovajih. Ti ne bodo
označevali spornosti ali celo dajali slabšalni pomen zapisanemu. Izraz mi-
nister npr. uporabljam za različna obdobja, z njim pa je vselej označena ose-
ba, ki je imela v svojem času podobno ali celo enako vlogo, kot jo ima mini-
ster za šolstvo danes. Današnjemu bralcu je izraz šolski ali prosvetni mini-
ster za odločujočega državnega uradnika v šolstvu vsekakor razumljiv in se
mu ob branju ni treba spraševati, kdo pravzaprav je poverjenik za uk in bo-
gočastje ali pa predsednik sveta za prosveto in kulturo.
Pobuda za nastanek tega dela je prišla s strani sodelavcev Pedagoškega
inštituta; rezultati njihovih projektov so vidni skozi intenzivno založniško
dejavnost. K sodelovanju me je povabil dr. Janez Kolenc Gregorčič, ki se mu
za ponujeno priložnost lepo zahvaljujem. Zahvala velja tudi uredniku zbir-
ke Dissertationes dr. Igorju Žagarju in uredniku monografije dr. Jonatanu
Vinklerju za uvrstitev mojega dela v zbirko ter za uredniški prispevek pri
izdaji dela. Za nasvete in pogovore pa gre moja zahvala tudi obema recen-
zentoma, dr. Jožetu Ciperletu in dr. Branku Šuštarju. Oba sodita na vrh
slovenskih poznavalcev zgodovine šolstva, pogovori z njima pa njunim so-
govornikom vedno bogatijo in širijo obzorje o izobraževanju v preteklosti.
V Ljubljani, 21. oktobra 2009
Aleš Gabrič
dobjih in različnih političnih sistemih. Bralec bo tako naletel tudi na ka-
kšen današnjim ušesom razumljivi izraz, zapisan v narekovajih. Ti ne bodo
označevali spornosti ali celo dajali slabšalni pomen zapisanemu. Izraz mi-
nister npr. uporabljam za različna obdobja, z njim pa je vselej označena ose-
ba, ki je imela v svojem času podobno ali celo enako vlogo, kot jo ima mini-
ster za šolstvo danes. Današnjemu bralcu je izraz šolski ali prosvetni mini-
ster za odločujočega državnega uradnika v šolstvu vsekakor razumljiv in se
mu ob branju ni treba spraševati, kdo pravzaprav je poverjenik za uk in bo-
gočastje ali pa predsednik sveta za prosveto in kulturo.
Pobuda za nastanek tega dela je prišla s strani sodelavcev Pedagoškega
inštituta; rezultati njihovih projektov so vidni skozi intenzivno založniško
dejavnost. K sodelovanju me je povabil dr. Janez Kolenc Gregorčič, ki se mu
za ponujeno priložnost lepo zahvaljujem. Zahvala velja tudi uredniku zbir-
ke Dissertationes dr. Igorju Žagarju in uredniku monografije dr. Jonatanu
Vinklerju za uvrstitev mojega dela v zbirko ter za uredniški prispevek pri
izdaji dela. Za nasvete in pogovore pa gre moja zahvala tudi obema recen-
zentoma, dr. Jožetu Ciperletu in dr. Branku Šuštarju. Oba sodita na vrh
slovenskih poznavalcev zgodovine šolstva, pogovori z njima pa njunim so-
govornikom vedno bogatijo in širijo obzorje o izobraževanju v preteklosti.
V Ljubljani, 21. oktobra 2009
Aleš Gabrič