Page 74 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 74
Tabela 7.3: Stališča učencev o pravicah v Sloveniji
Koliko se strinjaš oziroma se ne strinjaš z naslednjimi trditvami?
Zelo se Strinjam se Ne strinjam se Nikakor se ne
strinjam strinjam
V Sloveniji je običa- 9,02 (0,7) 25,6 (1,04) 43,43 (1,25) 21,95 (0,97)
jno, da imajo ženske
nižje plače in manj
priložnosti za kariero
kot moški.
V Sloveniji so prisel- 10,18 (0,57) 47,97 (1,03) 34,85 (1,03) 7 (0,49)
jenci bolj izpostavl-
jeni nepravičnemu
ravnanju kot druge
skupine.
V Sloveniji so is- 16,92 (0,92) 45,22 (1,06) 31,29 (1,08) 6,58 (0,49)
tospolno usmer-
jeni ljudje pogosto
nadlegovani.
74 V Sloveniji je manj
diskriminacije kot
v drugih evropskih 9,45 (0,59) 47,09 (1,09) 37,61 (1,05) 5,85 (0,52)
državah.
V Sloveniji je zgolj 6,54 (0,47) 50,98 (1,04) 37,39 (1) 5,09 (0,5)
omejen obseg
diskriminacije.
V Evropi je manj 11,66 (0,67) 49,74 (0,98) 33,51 (1,06) 5,08 (0,45)
diskriminacije kot v
drugih delih sveta.
V Sloveni- 12,23 (0,74) 46,4 (1,16) 35,61 (1,12) 5,75 (0,43)
ji so mladi pogosto
diskriminirani.
Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
V tabeli 7.2 prikazujemo deleže učencev, ki so se strinjali (ali zelo strinja-
li) in se niso strinjali (oziroma se nikakor niso strinjali) s posameznimi trditva-
mi o etičnem potrošništvu. Kakor vidimo, se večina učencev strinja s trditvami
o etičnem potrošništvu, razen s trditvijo, da naj ljudje ne bi kupovali dobrin, ki
prihajajo iz nedemokratičnih držav. S to trditvijo se ni strinjalo okoli 55 % učen-
cev in se nikakor ni strinjalo okoli 8 % naših učencev. Trditvi, kjer se pretežni del
učencev bodisi zelo strinja ali strinja, sta tudi, da naj ljudje kupujejo le izdelke,
ki jih je po uporabi mogoče reciklirati, in da naj ljudje kupujejo ekološke izdel-
ke, kljub temu, da so dražji. Vendar ravno pri teh dveh trditvah vidimo (ne sicer
v tako velikem deležu kakor pri prvi izpostavljeni trditvi) nekoliko višje deleže
učencev, ki se s tem niso strinjali ali se sploh niso strinjali.
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji
Koliko se strinjaš oziroma se ne strinjaš z naslednjimi trditvami?
Zelo se Strinjam se Ne strinjam se Nikakor se ne
strinjam strinjam
V Sloveniji je običa- 9,02 (0,7) 25,6 (1,04) 43,43 (1,25) 21,95 (0,97)
jno, da imajo ženske
nižje plače in manj
priložnosti za kariero
kot moški.
V Sloveniji so prisel- 10,18 (0,57) 47,97 (1,03) 34,85 (1,03) 7 (0,49)
jenci bolj izpostavl-
jeni nepravičnemu
ravnanju kot druge
skupine.
V Sloveniji so is- 16,92 (0,92) 45,22 (1,06) 31,29 (1,08) 6,58 (0,49)
tospolno usmer-
jeni ljudje pogosto
nadlegovani.
74 V Sloveniji je manj
diskriminacije kot
v drugih evropskih 9,45 (0,59) 47,09 (1,09) 37,61 (1,05) 5,85 (0,52)
državah.
V Sloveniji je zgolj 6,54 (0,47) 50,98 (1,04) 37,39 (1) 5,09 (0,5)
omejen obseg
diskriminacije.
V Evropi je manj 11,66 (0,67) 49,74 (0,98) 33,51 (1,06) 5,08 (0,45)
diskriminacije kot v
drugih delih sveta.
V Sloveni- 12,23 (0,74) 46,4 (1,16) 35,61 (1,12) 5,75 (0,43)
ji so mladi pogosto
diskriminirani.
Vir: Nacionalna baza ICCS 2016 – Evropski regionalni modul.
Opomba: standardne napake so navedene v oklepajih.
V tabeli 7.2 prikazujemo deleže učencev, ki so se strinjali (ali zelo strinja-
li) in se niso strinjali (oziroma se nikakor niso strinjali) s posameznimi trditva-
mi o etičnem potrošništvu. Kakor vidimo, se večina učencev strinja s trditvami
o etičnem potrošništvu, razen s trditvijo, da naj ljudje ne bi kupovali dobrin, ki
prihajajo iz nedemokratičnih držav. S to trditvijo se ni strinjalo okoli 55 % učen-
cev in se nikakor ni strinjalo okoli 8 % naših učencev. Trditvi, kjer se pretežni del
učencev bodisi zelo strinja ali strinja, sta tudi, da naj ljudje kupujejo le izdelke,
ki jih je po uporabi mogoče reciklirati, in da naj ljudje kupujejo ekološke izdel-
ke, kljub temu, da so dražji. Vendar ravno pri teh dveh trditvah vidimo (ne sicer
v tako velikem deležu kakor pri prvi izpostavljeni trditvi) nekoliko višje deleže
učencev, ki se s tem niso strinjali ali se sploh niso strinjali.
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji