Page 16 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 16
– Percepcija učencev o njihovi evropski identiteti (to vprašanje je bilo
vključeno že v ICCS 2009, postavke za ICCS 2016 niso bile spremenjene
– merjeno na podlagi 4 postavk).
– Poročanje učencev o možnostih učenja o Evropi v šoli (podobno vpraša-
nje je bilo vključeno v ICCS 2009, vendar je bilo za ICCS 2016 spreme-
njeno) – merjeno na podlagi 4 postavk.
– Stališča učencev o svobodi evropskih državljanov do dela in prebivanja v
Evropi (to vprašanje je bilo vključeno v ICCS 2009, vendar je bilo v ICCS
2016 spremenjeno) – merjeno na podlagi 6 postavk.
– Odnosi učencev do priseljevanja (to vprašanje je bilo vključeno v vpra-
šalnik za učence ICCS 2009 (mednarodni), enake postavke pa so bile
uporabljene v evropskem vprašalniku za leto 2016) – merjeno na pod-
lagi 5 postavk.
– Stališča učencev do sodelovanju med evropskimi državami (novo vpraša-
nje v ICCS 2016) – merjeno na podlagi 8 postavk.
– Učenčevo dojemanje diskriminacije v Evropi (novo vprašanje v ICCS
2016) – merjeno na podlagi 7 postavk.
16 – Učenčevo dojemanje prihodnosti Evrope (novo vprašanje v ICCS 2016) –
merjeno na podlagi 8 postavk.
– Učenčeva pričakovanja o njegovem življenju v prihodnosti (novo vpraša-
nje v ICCS 2016) – merjeno na podlagi 5 postavk.
– Stališča učencev do političnega in etičnega potrošništva (novo vprašanje
v ICCS 2016) – merjeno na podlagi 6 postavk.
– Stališča učencev do starosti, pri kateri bi morali mladi pridobiti različne
pravice in obveznosti (novo vprašanje v ICCS 2016) – merjeno na podla-
gi 11 postavk.
– Učenčeve percepcije o Evropski uniji (novo vprašanje v ICCS 2016) – mer-
jeno na podlagi 5 postavk.5
Rezultati, predstavljeni v tej monografiji, praviloma ne vključujejo ugoto-
vitev, ki temeljijo na mednarodnih instrumentih (več o teh ugotovitvah glej v
Klemenčič et. al., 2019), vendar pa vključujejo nekatere podatke o temah, ki so
pomembne za evropski regionalni kontekst (tako na primer vključujejo neka-
tere karakteristike učencev, kot so spol, migrantsko ozadje učencev itd., pa tu-
di samooceno učiteljev o poučevanju tematike EU, ki smo jih zbrali v medna-
rodnih instrumentih ICCS 2016).
Metrika Evropskega regionalnega modula6 je določena na povprečje 50 s
standardno deviacijo 10 za enako utežene nacionalne vzorce, ki so izpolnjeva-
5 B., Losito et al., Young People‘s Perceptions of Europe in a Time of Change: IEA International Civic and
Citizenship Education Study 2016 European Report (Amsterdam: IEA, 2018), 4; W. Schulz et al., IEA In-
ternational Civic and Citizenship Education Study 2016 (Amsterdam: IEA, 2016), 64−65.
6 Enako kakor to velja za vse lestvice v celotni raziskavi ICCS 2016 (skratka, tudi v mednarodnih
instrumentih).
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji
vključeno že v ICCS 2009, postavke za ICCS 2016 niso bile spremenjene
– merjeno na podlagi 4 postavk).
– Poročanje učencev o možnostih učenja o Evropi v šoli (podobno vpraša-
nje je bilo vključeno v ICCS 2009, vendar je bilo za ICCS 2016 spreme-
njeno) – merjeno na podlagi 4 postavk.
– Stališča učencev o svobodi evropskih državljanov do dela in prebivanja v
Evropi (to vprašanje je bilo vključeno v ICCS 2009, vendar je bilo v ICCS
2016 spremenjeno) – merjeno na podlagi 6 postavk.
– Odnosi učencev do priseljevanja (to vprašanje je bilo vključeno v vpra-
šalnik za učence ICCS 2009 (mednarodni), enake postavke pa so bile
uporabljene v evropskem vprašalniku za leto 2016) – merjeno na pod-
lagi 5 postavk.
– Stališča učencev do sodelovanju med evropskimi državami (novo vpraša-
nje v ICCS 2016) – merjeno na podlagi 8 postavk.
– Učenčevo dojemanje diskriminacije v Evropi (novo vprašanje v ICCS
2016) – merjeno na podlagi 7 postavk.
16 – Učenčevo dojemanje prihodnosti Evrope (novo vprašanje v ICCS 2016) –
merjeno na podlagi 8 postavk.
– Učenčeva pričakovanja o njegovem življenju v prihodnosti (novo vpraša-
nje v ICCS 2016) – merjeno na podlagi 5 postavk.
– Stališča učencev do političnega in etičnega potrošništva (novo vprašanje
v ICCS 2016) – merjeno na podlagi 6 postavk.
– Stališča učencev do starosti, pri kateri bi morali mladi pridobiti različne
pravice in obveznosti (novo vprašanje v ICCS 2016) – merjeno na podla-
gi 11 postavk.
– Učenčeve percepcije o Evropski uniji (novo vprašanje v ICCS 2016) – mer-
jeno na podlagi 5 postavk.5
Rezultati, predstavljeni v tej monografiji, praviloma ne vključujejo ugoto-
vitev, ki temeljijo na mednarodnih instrumentih (več o teh ugotovitvah glej v
Klemenčič et. al., 2019), vendar pa vključujejo nekatere podatke o temah, ki so
pomembne za evropski regionalni kontekst (tako na primer vključujejo neka-
tere karakteristike učencev, kot so spol, migrantsko ozadje učencev itd., pa tu-
di samooceno učiteljev o poučevanju tematike EU, ki smo jih zbrali v medna-
rodnih instrumentih ICCS 2016).
Metrika Evropskega regionalnega modula6 je določena na povprečje 50 s
standardno deviacijo 10 za enako utežene nacionalne vzorce, ki so izpolnjeva-
5 B., Losito et al., Young People‘s Perceptions of Europe in a Time of Change: IEA International Civic and
Citizenship Education Study 2016 European Report (Amsterdam: IEA, 2018), 4; W. Schulz et al., IEA In-
ternational Civic and Citizenship Education Study 2016 (Amsterdam: IEA, 2016), 64−65.
6 Enako kakor to velja za vse lestvice v celotni raziskavi ICCS 2016 (skratka, tudi v mednarodnih
instrumentih).
kako mladi vidijo evropo – zaznave osmošolcev o evropi in evropski uniji