Page 11 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 11
redgovor 11
V tej monografiji predstavljamo ključne rezultate Mednarodne raziskave drža-
vljanske vzgoje in izobraževanja (ang. International Civic and Citizenship Educa-
tion Study, s kratico ICCS) za Slovenijo, in sicer posebnega regionalnega modu-
la, tj. Evropskega regionalnega modula. V Sloveniji raziskavo ICCS in Evropski
regionalni modul ICCS izvaja Pedagoški inštitut, na mednarodni ravni pa jo ko-
ordinira Mednarodna zveza za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA oziro-
ma The International Association for the Evaluation of Educational Achievement).
V monografiji oziroma nacionalnem poročilu Mednarodne raziskave državljan-
ske vzgoje in izobraževanja (Klemenčič, Mirazchiyski in Novak, 2019) smo že za-
pisali, da je Slovenija v mednarodni raziskavi na področju državljanske vzgoje
in izobraževanja prvič sodelovala leta 1999 (ang. Civic Education Study, takrat
je raziskava imela kratico CivEd), nato 2009 (prvič s kratico ICCS) in nazadnje v
ciklu raziskave leta 2016. Posebnost raziskave iz leta 2009 je bila, da so bili kla-
sičnemu (mednarodnemu modulu) dodani tudi regionalni moduli, in sicer tri-
je: azijski, latinsko-ameriški ter evropski. V letu 2016 pa smo (zaradi manjšega
števila držav iz Azije) na mednarodni ravni izvajali le dva regionalna modula,
tj. Latinsko-ameriški regionalni modul ICCS 2016 ter Evropski regionalni modul
ICCS 2016. Prav rezultate slednjega predstavljamo v tej monografiji. Regional-
ni moduli so oblikovani na predpostavki, da se regije na področju državljan-
ske vzgoje in izobraževanja vendarle nekoliko razlikujejo. Gre za to, kje določe-
ne regije vidijo posebne interese, ki se razlikujejo glede na različne dele sveta
(slednje namreč zajamemo že v »klasičnem« oziroma mednarodnem delu raz-
iskave ICCS). Potrebno je poudariti tudi to, da v primeru Evropskega regional-
nega modula vanj niso vključene le države članice Evropske unije (EU), temveč
gre za Evropo v regionalnem smislu. Še ena posebnost je, če primerjamo regi-
V tej monografiji predstavljamo ključne rezultate Mednarodne raziskave drža-
vljanske vzgoje in izobraževanja (ang. International Civic and Citizenship Educa-
tion Study, s kratico ICCS) za Slovenijo, in sicer posebnega regionalnega modu-
la, tj. Evropskega regionalnega modula. V Sloveniji raziskavo ICCS in Evropski
regionalni modul ICCS izvaja Pedagoški inštitut, na mednarodni ravni pa jo ko-
ordinira Mednarodna zveza za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA oziro-
ma The International Association for the Evaluation of Educational Achievement).
V monografiji oziroma nacionalnem poročilu Mednarodne raziskave državljan-
ske vzgoje in izobraževanja (Klemenčič, Mirazchiyski in Novak, 2019) smo že za-
pisali, da je Slovenija v mednarodni raziskavi na področju državljanske vzgoje
in izobraževanja prvič sodelovala leta 1999 (ang. Civic Education Study, takrat
je raziskava imela kratico CivEd), nato 2009 (prvič s kratico ICCS) in nazadnje v
ciklu raziskave leta 2016. Posebnost raziskave iz leta 2009 je bila, da so bili kla-
sičnemu (mednarodnemu modulu) dodani tudi regionalni moduli, in sicer tri-
je: azijski, latinsko-ameriški ter evropski. V letu 2016 pa smo (zaradi manjšega
števila držav iz Azije) na mednarodni ravni izvajali le dva regionalna modula,
tj. Latinsko-ameriški regionalni modul ICCS 2016 ter Evropski regionalni modul
ICCS 2016. Prav rezultate slednjega predstavljamo v tej monografiji. Regional-
ni moduli so oblikovani na predpostavki, da se regije na področju državljan-
ske vzgoje in izobraževanja vendarle nekoliko razlikujejo. Gre za to, kje določe-
ne regije vidijo posebne interese, ki se razlikujejo glede na različne dele sveta
(slednje namreč zajamemo že v »klasičnem« oziroma mednarodnem delu raz-
iskave ICCS). Potrebno je poudariti tudi to, da v primeru Evropskega regional-
nega modula vanj niso vključene le države članice Evropske unije (EU), temveč
gre za Evropo v regionalnem smislu. Še ena posebnost je, če primerjamo regi-