Page 13 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 13
vod v Evropski regionalni modul 13
IEA ICCS 2016
Regionalni konteksti so pomembni vidiki državljanske vzgoje in izobraževa-
nja, saj nam pomagajo razumeti, kako različni so vplivi na ljudi, ko prevzema-
jo vlogo državljanov (Kerr et al., 2010: 11). Zadnji dve desetletji (op. p.) je bilo
na področju državljanske vzgoje v Evropi dosti aktivnosti, ki so se dogajale na
lokalni, nacionalni in evropski ravni. Vključenost v kakovostno vseživljenjsko
učenje, še posebej mladih, je prepoznano kot ključna točka prihodnjega poli-
tičnega, ekonomskega in družbenega uspeha v hitro spreminjajočem se svetu.
Še posebej to omogoča ljudem, da v družbi kar najbolj participirajo. Evropske
države in institucije poudarjajo vlogo aktivnosti (programi, politike, mreženje
skupin, razvoj ključnih kompetenc itd.), ki promovirajo aktivno državljanstvo,
enakost, socialno kohezijo in izboljšanje izobraževanja (Kerr et al., 2010: 17–18).1
Vendar se tudi razmere v Evropi spreminjajo in so hkrati, vsaj delno, evropsko
specifične – zato jih nismo vključevali v »klasični« del raziskave ICCS. Zaradi te-
ga odločitev o ponovni vključitvi Evropskega regionalnega modula, na vpra-
šanja katerega so odgovarjali učenci iz sodelujočih evropskih držav, ni prese-
netljiva. Pa vendar, Evropski regionalni modul ima neke nove poudarke, ki v
družbeno-političnem življenju leta 2009, ko smo izvedli prvi Evropski regional-
ni modul ICCS, še niso bile prisotne ali pa vsaj ne tako obsežne in intenzivne.
Najprej si zato na kratko poglejmo nekaj ključnih rezultatov iz leta 2009, nato
vsebino in strukturo Evropskega regionalnega modula 2016 (pri čemer posebej
opozarjamo na vsebinske spremembe glede na leto 2009). Naslednja poglavja
1 E. Klemenčič, »Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2009),« V Učen-
je evropskih vsebin v podeželskem lokalnem okolju, ur. U. Štremfel, D. Lajh, in E. Klemenčič (Ljubljana,
FDV, 2013), 37.
IEA ICCS 2016
Regionalni konteksti so pomembni vidiki državljanske vzgoje in izobraževa-
nja, saj nam pomagajo razumeti, kako različni so vplivi na ljudi, ko prevzema-
jo vlogo državljanov (Kerr et al., 2010: 11). Zadnji dve desetletji (op. p.) je bilo
na področju državljanske vzgoje v Evropi dosti aktivnosti, ki so se dogajale na
lokalni, nacionalni in evropski ravni. Vključenost v kakovostno vseživljenjsko
učenje, še posebej mladih, je prepoznano kot ključna točka prihodnjega poli-
tičnega, ekonomskega in družbenega uspeha v hitro spreminjajočem se svetu.
Še posebej to omogoča ljudem, da v družbi kar najbolj participirajo. Evropske
države in institucije poudarjajo vlogo aktivnosti (programi, politike, mreženje
skupin, razvoj ključnih kompetenc itd.), ki promovirajo aktivno državljanstvo,
enakost, socialno kohezijo in izboljšanje izobraževanja (Kerr et al., 2010: 17–18).1
Vendar se tudi razmere v Evropi spreminjajo in so hkrati, vsaj delno, evropsko
specifične – zato jih nismo vključevali v »klasični« del raziskave ICCS. Zaradi te-
ga odločitev o ponovni vključitvi Evropskega regionalnega modula, na vpra-
šanja katerega so odgovarjali učenci iz sodelujočih evropskih držav, ni prese-
netljiva. Pa vendar, Evropski regionalni modul ima neke nove poudarke, ki v
družbeno-političnem življenju leta 2009, ko smo izvedli prvi Evropski regional-
ni modul ICCS, še niso bile prisotne ali pa vsaj ne tako obsežne in intenzivne.
Najprej si zato na kratko poglejmo nekaj ključnih rezultatov iz leta 2009, nato
vsebino in strukturo Evropskega regionalnega modula 2016 (pri čemer posebej
opozarjamo na vsebinske spremembe glede na leto 2009). Naslednja poglavja
1 E. Klemenčič, »Mednarodna raziskava državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2009),« V Učen-
je evropskih vsebin v podeželskem lokalnem okolju, ur. U. Štremfel, D. Lajh, in E. Klemenčič (Ljubljana,
FDV, 2013), 37.