Page 13 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 13
redgovor 13

V tej monografiji predstavljamo ključne rezultate Mednarodne raziskave
državl­janske vzgoje in izobraževanja za Slovenijo. V Sloveniji to raziskavo izva­
ja Pedagoški inštitut, na mednarodni ravni pa jo koordinira Mednarodna zveza
za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA oziroma The International Associa­
tion for the Evaluation of Educational Achievement). Gre za ciklično raziskavo;
Slovenija je v mednarodni raziskavi na področju državljanske vzgoje in izobra­
ževanja prvič sodelovala leta 1999 (takrat je raziskava imela kratico CivEd), na­
to 2009 (prvič s kratico ICCS) in nazadnje v ciklu raziskave leta 2016. Ker sode­
luje ciklično, so možne tudi primerjave med posameznimi cikli. Pa vendarle,
r­aziskovalni okvir iz leta 1999 je bil v raziskavi dopolnjen že dvakrat. V tem po­
ročilu zato poročamo o trendih le med letoma 2009 in 2016.

Raziskava preverja tako državljansko vednost, kar meri na različnih zah­
tevnostnih ravneh, pa tudi stališča učencev do pomembnih vprašanj v druž­
bi in politiki, nenazadnje tudi delovanje in pripravljenost za delovanje učencev
v prihodnje. Raziskava prav tako nabira številne kontekstualne podatke, ki se
pogosto povezujejo z državljansko vednostjo, pa tudi s stališči in pripravljeno­
stjo za delovanje. Zato so v njej uporabljeni, poleg kognitivnega testa za učen­
ce, tudi številni vprašalniki (za učence, učitelje in šole oziroma ravnatelje sode­
lujočih šol ter nacionalni kontekstualni vprašalnik).

Pri sami strukturi tega poročila smo želeli slediti dvema dokumentoma, in
sicer mednarodnemu poročilu za leto 2016, ki je bilo objavljeno poleti leta 2018
(Schulz et al., 2018) ter nacionalnemu poročilu za leto 2009 (Šimenc et al., 2015).
V besedilu pod tabelami navajamo vir, tj. bazo ICCS 2016. Gre za nacionalno ba­
zo, na kateri smo opravili izračune, katerih rezultate navajamo.

Eva Klemenčič, nacionalna kordinatorka raziskave
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18