Page 13 - Klemenčič, Eva, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Državljanska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016). Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 13
P. 13
redgovor 13
V tej monografiji predstavljamo ključne rezultate Mednarodne raziskave
državljanske vzgoje in izobraževanja za Slovenijo. V Sloveniji to raziskavo izva
ja Pedagoški inštitut, na mednarodni ravni pa jo koordinira Mednarodna zveza
za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA oziroma The International Associa
tion for the Evaluation of Educational Achievement). Gre za ciklično raziskavo;
Slovenija je v mednarodni raziskavi na področju državljanske vzgoje in izobra
ževanja prvič sodelovala leta 1999 (takrat je raziskava imela kratico CivEd), na
to 2009 (prvič s kratico ICCS) in nazadnje v ciklu raziskave leta 2016. Ker sode
luje ciklično, so možne tudi primerjave med posameznimi cikli. Pa vendarle,
raziskovalni okvir iz leta 1999 je bil v raziskavi dopolnjen že dvakrat. V tem po
ročilu zato poročamo o trendih le med letoma 2009 in 2016.
Raziskava preverja tako državljansko vednost, kar meri na različnih zah
tevnostnih ravneh, pa tudi stališča učencev do pomembnih vprašanj v druž
bi in politiki, nenazadnje tudi delovanje in pripravljenost za delovanje učencev
v prihodnje. Raziskava prav tako nabira številne kontekstualne podatke, ki se
pogosto povezujejo z državljansko vednostjo, pa tudi s stališči in pripravljeno
stjo za delovanje. Zato so v njej uporabljeni, poleg kognitivnega testa za učen
ce, tudi številni vprašalniki (za učence, učitelje in šole oziroma ravnatelje sode
lujočih šol ter nacionalni kontekstualni vprašalnik).
Pri sami strukturi tega poročila smo želeli slediti dvema dokumentoma, in
sicer mednarodnemu poročilu za leto 2016, ki je bilo objavljeno poleti leta 2018
(Schulz et al., 2018) ter nacionalnemu poročilu za leto 2009 (Šimenc et al., 2015).
V besedilu pod tabelami navajamo vir, tj. bazo ICCS 2016. Gre za nacionalno ba
zo, na kateri smo opravili izračune, katerih rezultate navajamo.
Eva Klemenčič, nacionalna kordinatorka raziskave
V tej monografiji predstavljamo ključne rezultate Mednarodne raziskave
državljanske vzgoje in izobraževanja za Slovenijo. V Sloveniji to raziskavo izva
ja Pedagoški inštitut, na mednarodni ravni pa jo koordinira Mednarodna zveza
za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA oziroma The International Associa
tion for the Evaluation of Educational Achievement). Gre za ciklično raziskavo;
Slovenija je v mednarodni raziskavi na področju državljanske vzgoje in izobra
ževanja prvič sodelovala leta 1999 (takrat je raziskava imela kratico CivEd), na
to 2009 (prvič s kratico ICCS) in nazadnje v ciklu raziskave leta 2016. Ker sode
luje ciklično, so možne tudi primerjave med posameznimi cikli. Pa vendarle,
raziskovalni okvir iz leta 1999 je bil v raziskavi dopolnjen že dvakrat. V tem po
ročilu zato poročamo o trendih le med letoma 2009 in 2016.
Raziskava preverja tako državljansko vednost, kar meri na različnih zah
tevnostnih ravneh, pa tudi stališča učencev do pomembnih vprašanj v druž
bi in politiki, nenazadnje tudi delovanje in pripravljenost za delovanje učencev
v prihodnje. Raziskava prav tako nabira številne kontekstualne podatke, ki se
pogosto povezujejo z državljansko vednostjo, pa tudi s stališči in pripravljeno
stjo za delovanje. Zato so v njej uporabljeni, poleg kognitivnega testa za učen
ce, tudi številni vprašalniki (za učence, učitelje in šole oziroma ravnatelje sode
lujočih šol ter nacionalni kontekstualni vprašalnik).
Pri sami strukturi tega poročila smo želeli slediti dvema dokumentoma, in
sicer mednarodnemu poročilu za leto 2016, ki je bilo objavljeno poleti leta 2018
(Schulz et al., 2018) ter nacionalnemu poročilu za leto 2009 (Šimenc et al., 2015).
V besedilu pod tabelami navajamo vir, tj. bazo ICCS 2016. Gre za nacionalno ba
zo, na kateri smo opravili izračune, katerih rezultate navajamo.
Eva Klemenčič, nacionalna kordinatorka raziskave