Page 183 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 183
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.183-195
Skupnostno učenje odraslih kot ogrodje
za občansko znanost
Johanna Amalia Robinson, Anton Gradišek, Danilo Bevk, Nevenka Bogataj
1 Uvod
Odrasli so pomemben del populacije, odgovoren za ukrepanje ob podneb-
nih spremembah. V iskanju načinov za aktiviranje participacije odras lih
v izobraževanju s poudarkom na področju okoljskega izobraževanja smo
preizkušali pristop državljanske znanosti v povezavi s skupnostnim učen-
jem v okviru kampanje »Opazovanje obiskovalcev sončnic«, ki je potekala
v okviru projekta Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju v ob-
dobju 2022–2023, tudi z namenom, da se v prihodnjih letih nadaljuje. Opra-
ševalci so pomembni pokazatelji stanja okolja, tudi podnebnih sprememb.
Upad njihovega števila in pestrosti vzbuja skrb. Izobraževanje o opraše-
valcih in o podnebnih spremembah je primeren odziv na skrb, vendar
mora biti povezano s potrebami odraslih in z njihovo prostorsko- časovno
predstavo. Ob tem je treba upoštevati tudi potrebo odraslih, da je izobraže-
vanje zanje smiselno in uporabno (Torkar, 2014). Čebele so v Sloveniji tra-
dicionalno priljubljene in dobro poznane, zato so lahko vezni člen med od-
raslimi in izobraževanjem kot odzivom na spreminjanje okolja. Hannah
Greving in Kimmerle (2021) trdita, da lahko vzbujajo sočutje in povzroča-
jo željo, da bi jim pomagali, kar je bilo izhodišče za izobraževalni proces, ki
ga je organiziral Andragoški center Slovenije.
Namenov izobraževanja je bilo več: v izobraževanje vključiti novo
temo (podnebne spremembe), razviti nove pristope okoljskega izobraževan-
ja (npr. učenje na prostem), preizkusiti participativne pristope (občansko
183