Page 183 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 183

https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.183-195













                 Skupnostno učenje odraslih kot ogrodje

                 za občansko znanost

                 Johanna Amalia Robinson, Anton Gradišek, Danilo Bevk, Nevenka Bogataj




                 1  Uvod
            Odrasli so pomemben del populacije, odgovoren za ukrepanje ob podneb-
            nih spremembah. V iskanju načinov za aktiviranje participacije odras lih
            v izobraževanju s poudarkom na področju okoljskega izobraževanja smo
            preizkušali pristop državljanske znanosti v povezavi s skupnostnim učen-
            jem v okviru kampanje »Opazovanje obiskovalcev sončnic«, ki je potekala
            v okviru projekta Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju v ob-
            dobju 2022–2023, tudi z namenom, da se v prihodnjih letih nadaljuje. Opra-
            ševalci so pomembni pokazatelji stanja okolja, tudi podnebnih sprememb.
            Upad njihovega števila in pestrosti vzbuja skrb. Izobraževanje o opraše-
            valcih in o podnebnih spremembah je primeren odziv na skrb, vendar
            mora biti povezano s potrebami odraslih in z njihovo prostorsko- časovno
            predstavo. Ob tem je treba upoštevati tudi potrebo odraslih, da je izobraže-
            vanje zanje smiselno in uporabno (Torkar, 2014). Čebele so v Sloveniji tra-
            dicionalno priljubljene in dobro poznane, zato so lahko vezni člen med od-
            raslimi in izobraževanjem kot odzivom na spreminjanje okolja. Hannah
            Greving in Kimmerle (2021) trdita, da lahko vzbujajo sočutje in povzroča-
            jo željo, da bi jim pomagali, kar je bilo izhodišče za izobraževalni proces, ki
            ga je organiziral Andragoški center Slovenije.
                 Namenov izobraževanja je bilo več: v izobraževanje vključiti novo
            temo (podnebne spremembe), razviti nove pristope okoljskega izobraževan-
            ja (npr. učenje na prostem), preizkusiti participativne pristope (občansko


                                                                              183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188