Page 103 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 103
tehnično in digitalno domišljen pristop k racionalizaciji porabe pitne vode

nas vzpodbuja, da pipo zapiramo med in takoj po opravilu. V podmeniju
sešteva vsa odpiranja. Omogoča vpogled v količino porabljene vode s strani
posameznika in skupine. Brez te napravice nimamo občutka, koliko vode
dejansko odteče v odtok. Mini merilnik je dobitnik nagrade Gospodarske
zbornice Slovenije za okolju prijazen izdelek leta 2012 (Šalamun, 2013).

Slika 2: Mini merilnik
2.2 Navada je železna srajca

Obdobje, ko otroke učimo samostojnega umivanja rok, zob itd., je idea-
len čas, da se pričnejo soočati tudi s količino porabljene vode za določe-
no opravilo. S pravilnim pristopom pri odnosu do pipe lahko zaustavimo
nesmotrno porabo pitne vode. Z doslednim izvajanjem postopki počasi
preidejo v navado in tako bo »Janez znal to, kar se je Janezek naučil«. Po
desetletnih izkušnjah naj bi program iz vrtcev in učilnic praviloma pre-
skočil tudi v družinska okolja. Otroci so namreč svoje znanje in izkušnje
pogosto prenašali v domače kuhinje in kopalnice. Marsikateri starši so na
roditeljskih sestankih spraševali: »Kaj se vi greste pri pouku, da nas doma

103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108