Page 259 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 259
go merjenje

Tabela 282: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih

virih glede na poreklo mater in očetov iz držav na Balkanu v drugem
merjenju

Mati Oče

Bosna in Srbija Kosovo Hrvaška Bosna in Srbija Kosovo Hrvaška
Hercego- M SD M SD M SD Hercego- M SD M SD M SD

vina vina

M SD M SD

Podpora 3,03 0,57 3,06 0,71 3,26 0,58 2,60 0,68 2,97 0,58 3,10 0,66 3,27 0,58 2,76 0,53

Opolnomočenje 3,33 0,48 3,40 0,59 3,60 0,30 3,10 0,63 3,30 0,51 3,45 0,57 3,63 0,27 3,26 0,30

Zunanji viri Meje in 3,12 0,45 3,23 0,52 3,34 0,46 2,80 0,58 3,10 0,47 3,26 0,51 3,37 0,45 2,79 0,39 259
Notranji viri pričakovanja 2,57 0,51 2,55 0,71 2,77 0,66 2,31 0,73 2,49 0,47 2,59 0,70 2,79 0,65 2,43 0,37
3,05 0,41 3,09 0,49 3,17 0,35 2,74 0,71 3,02 0,40 3,14 0,53 3,18 0,34 2,93 0,44
Konstruktivna 3,27 0,37 3,40 0,35 3,38 0,42 3,05 0,47 3,24 0,39 3,37 0,36 3,42 0,41 2,97 0,30
raba časa 3,12 0,50 3,37 0,42 3,35 0,37 2,93 0,70 3,06 0,45 3,35 0,42 3,41 0,28 2,91 0,43
3,02 0,60 3,09 0,70 3,15 0,66 2,68 0,71 3,01 0,59 3,09 0,71 3,22 0,65 2,91 0,38
Zavezanost
učenju

Pozitivne
vrednote

Socialne
spretnosti

Pozitivna
identiteta

Mama:
Edina spremenljivka, ki odstopa od normalne porazdelitve je opolnomočen-
je. Rezultati Kruskal-Wallisovega testa so pokazali, da pri tej spremenljivki med
skupinami, ki so oblikovane glede na poreklo matere iz ene izmed preverjanih
balkanskih držav, ni opaznih statistično pomembnih razlik (vsi p > 0,118). Ugo-
tovile smo tudi, da statistično značilnih razlik med skupinami ni moč opaziti pri
normalno porazdeljenih spremenljivkah (enosmerna ANOVA): podpora, kon-
struktivna raba časa, zavezanost učenju ter pozitivna identiteta (vsi p > 0,067).

Statistično pomembne razlike med skupinami je mogoče opaziti pri spre-
menljivkah meje in pričakovanja (F(3) = 3,35; p = 0,021; parne primerjave p >
0,045), pozitivne vrednote (F(3) = 3,03; p = 0,032; parne primerjave p > 0,035) ter
socialne spretnosti (F(3) = 3,79; p = 0,012; parne primerjave p > 0,038). Zato smo
izvedle parne primerjave s pomočjo Bonferronijevega post-hoc testa – mejo
statistične pomembnosti smo prilagodile, in sicer je zmanjšana na 0,05/6, kar
znaša 0,008. Pri spremenljivki socialne spretnosti (F(3) = 3,65; p < 0,001) je stati-
stično značilna razlika razvidna med državama Srbija in Hrvaška (p = 0,006); vsi
ostali p > 0,009. V višje povprečje imajo posamezniki_ce, katerih poreklo oče-

kvantitativni del: analize vprašalnikov
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264