Page 241 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 241
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-339-4.241-260

Učitelji v obdobju prve razglasitve epidemije
COVID-19: analiza psihološkega delovanja
in viri podpore

Igor Peras, Manja Veldin, Ana Kozina, Maša Vidmar, Tina Pivec

Uvod

COVID-19 je zaznamoval leto 2020 in doprinesel k spremembam vsakda-

njega življenja (npr. nošenje mask, socialno distanciranje, spremenjen na-
čin dela in izobraževanja). Že ob pojavu pandemije COVID-19 (v nadalje-
vanju uporabljamo izraz »pandemija«) v mednarodnem prostoru (World
Health Organization, 2020) in razglasitvi prve epidemije v Sloveniji (Od-
redba o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni SARS-CoV-2 COVID-19 na
območju Republike Slovenije, Uradni list Republike Slovenije. Št. 19/20 in
68/20, 2020) so se v psihološki stroki pojavljala vprašanja, kako se pojav-
nost epidemije odraža na psihološkem funkcioniranju oziroma psiholo-
škem delovanju (v prispevku izraza funkcioniranje in delovanje uporab-
ljamo izmenjujoče), ki smo ga operacionalizirali z naslednjimi indikatorji:
duševno blagostanje, zadovoljstvo z življenjem v času pandemije COVID-19,
splošna anksioznost, COVID-19 anksioznost in stres v času pandemije CO-
VID-19. V pričujočem prispevku se osredinjamo na psihološko delovanje
učiteljev v času razglasitve prve epidemije COVID-19 v Sloveniji, saj so se
morali posamezniki, ki opravljajo ta poklic soočiti tako s pandemijo kot
tudi s popolnoma spremenjenim načinom opravljanja dela. Podatki kaže-
jo, da je pandemija privedla do suspendiranja šolanja v 188 državah (Lee,
2020), v Sloveniji je tako od razglasitve prve epidemije 16. marca 2020 v
skladu z veljavnimi ukrepi (Odredba o prepovedi zbiranja ljudi v zavodih s

241
   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246