Page 230 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: medsebojni vplivi raziskovanja in prakse. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2021. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 230
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: medsebojni vpliv r aziskovanja in pr akse

Rezultati
Rezultati so ob kontroli spola in starosti pokazali, da med izobrazbo in na-
mero cepljenja proti gripi in proti covidu-19 ni statistično značilne poveza-
ve (p > 0,05).

Študija 3: Izobrazba in dejavniki stališč do cepljenja v letih 2016,
2019 in 2020

Vzorci in merski instrumenti
V Študiji 3 smo analizirali podatke štirih vzorcev: Slovensko javno mnenje
2016/1 (Kurdija et al., 2016), Eurobarometer (Eurobarometer, 2019b), Stali-
šča do cepljenja (Lamot in Kirbiš, 2019) in Stališča do epidemije covida-19
(Lamot in Kirbiš, 2020). Zanimalo nas je, ali so nekateri v tujih raziskavah
ugotovljeni dejavniki stališč do cepljenja tudi v Sloveniji povezani z izo-
brazbeno stopnjo. V okviru Študije 1 in Študije 2 smo že opisali vzorec raz-
iskave Eurobarometer (Eurobarometer, 2019b) in vzorec raziskave Stališča
do epidemije covida-19 (Lamot in Kirbiš, 2020), na tem mestu dodajamo še
opisa preostalih dveh vzorcev.

Reprezentativni vzorec prebivalcev Slovenije SJM 2016/1 (Kurdija et
al., 2016) so sestavljale polnoletne osebe (n = 1070), od tega 47,4 % moških.
Povprečna starost udeležencev je bila 55,1 leta. Največ udeležencev je imelo
srednješolsko izobrazbo (31,8 %). V raziskavi o stališčih do cepljenja v 2019
(Lamot in Kirbiš, 2019) je vzorec sestavljalo 661 respondentov, od tega 76 %
žensk. V raziskavo so bili vključeni udeleženci, stari od 18 do 72 let; pov-
prečna starost udeležencev je bila 34,9 leta. 29,7 % udeležencev je imelo za-
ključeno srednješolsko izobrazbo ali manj, 31,8 % jih je imelo dodiplomsko
izobrazbo do vključno 1. bolonjske stopnje, 38,6 % pa jih je imelo dokončan
študij 2. bolonjske stopnje ali višje.

V raziskavi SJM 2016/1 smo analizirali naslednje dejavnike stališč do
cepljenja: oceno zdravstvenega sistema v Sloveniji (»Kakšno je po vašem
mnenju splošno stanje šolstva danes v Sloveniji?« (0 = izjemno slabo; 10 =
izjemno dobro)), oceno kvalitete zdravstvenih storitev za otroke in odra-
sle v kraju respondenta (»Ocenite kvaliteto zdravstvenih storitev za odra-
sle v vašem kraju« (1 = zelo slaba; 10 = zelo dobra)), zadovoljstvo s politič-
nim sistemom (demokracijo) v Sloveniji (»Kako ste na splošno zadovoljni z
delovanjem demokracije v Sloveniji?« (0 = izjemno nezadovoljen; 10 = izje-
mno zadovoljen)). Izobrazba je bila merjena na lestvici od 0 (brez šolske iz-

230
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235