Page 15 - Giorgio Di Pietro, Federico Biagi, Patricia Costa, Zbigniew Karpinski, Jacopo Mazza. 2020. Verjeten vpliv epidemije COVID‑19 na izobraževanje: Razmisleki, ki temeljijo na obstoječi literaturiin nedavnih mednarodnih zbirkah podatkov. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 15
zvleček 15
Večina držav po svetu se je odločila začasno zapreti izobraževalne ustanove,
da bi zmanjšale širjenje bolezni COVID-19. Učenje pa se ni zaustavilo, temveč
zdaj v celoti poteka prek spleta, saj šole in fakultete omogočajo šolanje na da-
ljavo. Cilj tega poročila je z uporabo obstoječe literature in podatkov iz nedav-
nih mednarodnih primerjalnih raziskav in študij (Eurostat, PISA, ICILS, PIRLS,
TALIS) bolje razumeti, kako bo koronavirusna kriza vplivala na učni proces. V
poročilu preučujemo različne neposredne in posredne načine, s katerimi lah-
ko virus in ukrepi, sprejeti za njegovo obvladovanje, vplivajo na dosežke otrok.
Najbolj »konzervativne« ocene za nekaj izbranih držav EU dosledno kažejo, da
bodo učenci oziroma dijaki v povprečju doživeli izgubo znanja. Ocenjujemo,
da epidemija COVID-19 ne bo enakovredno vplivala na vse učence in dijake,
da bo negativno vplivala tako na pridobivanje kognitivnih kot tudi nekognitiv-
nih spretnosti in da bo poleg kratkoročnih povzročila tudi pomembne dolgo-
ročne posledice.
Večina držav po svetu se je odločila začasno zapreti izobraževalne ustanove,
da bi zmanjšale širjenje bolezni COVID-19. Učenje pa se ni zaustavilo, temveč
zdaj v celoti poteka prek spleta, saj šole in fakultete omogočajo šolanje na da-
ljavo. Cilj tega poročila je z uporabo obstoječe literature in podatkov iz nedav-
nih mednarodnih primerjalnih raziskav in študij (Eurostat, PISA, ICILS, PIRLS,
TALIS) bolje razumeti, kako bo koronavirusna kriza vplivala na učni proces. V
poročilu preučujemo različne neposredne in posredne načine, s katerimi lah-
ko virus in ukrepi, sprejeti za njegovo obvladovanje, vplivajo na dosežke otrok.
Najbolj »konzervativne« ocene za nekaj izbranih držav EU dosledno kažejo, da
bodo učenci oziroma dijaki v povprečju doživeli izgubo znanja. Ocenjujemo,
da epidemija COVID-19 ne bo enakovredno vplivala na vse učence in dijake,
da bo negativno vplivala tako na pridobivanje kognitivnih kot tudi nekognitiv-
nih spretnosti in da bo poleg kratkoročnih povzročila tudi pomembne dolgo-
ročne posledice.