Page 57 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 57
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-324-0.57-69
Predšolska vzgoja v državah članicah EU
(Slovenija, Hrvaška) in nečlanicah
(Bosna in Hercegovina, Srbija)
Lilijana Gomerčić
P Predšolska vzgoja v Evropi
o podatkih, ki jih je objavil Eurydice (EACEA, 2014), je bilo v Evropi leta
2011 32 milijonov predšolskih otrok, od teh pa jih 20 milijonov ni bilo za-
jetih v institucionalno vzgojo in izobraževanje. Podatki iz leta 2017 kaže-
jo nekoliko boljšo sliko, saj je od 32 milijonov predšolskih otrok na podro-
čju Evropske unije blizu 15 milijonov vključenih v institucionalno vzgojo in
izobraževanje.1 Večina držav članic EU nima dovolj prostih mest v vrtcih
in jih je samo nekaj vključenih v sistem spremljanja kakovosti predšolske
vzgoje in izobraževanja. Prizadevanja in želje, da bi bilo 95 % otrok med
tretjim in šestim letom starosti vključenih v vrtce, še niso prišla do cilja.2
Svet Evropske unije je leta 2017 razglasil dokument Evropski steber social-
nih pravic, ki v 3. poglavju navaja, da: a) imajo otroci pravico do cenovno
dostopne in kakovostne predšolske vzgoje in varstva, b) imajo otroci pravico
do varstva pred revščino. Otroci iz prikrajšanih okolij imajo pravico do po-
sebnih ukrepov za izboljšanje njihovih možnosti.3 Ne glede na prizadevanja
določenih političnih struktur je še vedno veliko, če ne preveč otrok, ki ni-
majo možnosti vključevanja v vrtce in živijo na pragu revščine ali celo v
1 10 trends transforming education as we know it: https://ec.europa.eu/epsc/sites/
epsc/files/epsc_-_10_trends_transforming_education_as_we_know_it.pdf.
2 Evropski svet (2002) v Barceloni je določil kvantitativne cilje, ki naj bi se uresničili
do leta 2010.
3 Medinstitucionalna razglasitev evropskega stebra socialnih pravic, Bruselj 2017
http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-13129-2017-INIT/sl/pdf.
57
Predšolska vzgoja v državah članicah EU
(Slovenija, Hrvaška) in nečlanicah
(Bosna in Hercegovina, Srbija)
Lilijana Gomerčić
P Predšolska vzgoja v Evropi
o podatkih, ki jih je objavil Eurydice (EACEA, 2014), je bilo v Evropi leta
2011 32 milijonov predšolskih otrok, od teh pa jih 20 milijonov ni bilo za-
jetih v institucionalno vzgojo in izobraževanje. Podatki iz leta 2017 kaže-
jo nekoliko boljšo sliko, saj je od 32 milijonov predšolskih otrok na podro-
čju Evropske unije blizu 15 milijonov vključenih v institucionalno vzgojo in
izobraževanje.1 Večina držav članic EU nima dovolj prostih mest v vrtcih
in jih je samo nekaj vključenih v sistem spremljanja kakovosti predšolske
vzgoje in izobraževanja. Prizadevanja in želje, da bi bilo 95 % otrok med
tretjim in šestim letom starosti vključenih v vrtce, še niso prišla do cilja.2
Svet Evropske unije je leta 2017 razglasil dokument Evropski steber social-
nih pravic, ki v 3. poglavju navaja, da: a) imajo otroci pravico do cenovno
dostopne in kakovostne predšolske vzgoje in varstva, b) imajo otroci pravico
do varstva pred revščino. Otroci iz prikrajšanih okolij imajo pravico do po-
sebnih ukrepov za izboljšanje njihovih možnosti.3 Ne glede na prizadevanja
določenih političnih struktur je še vedno veliko, če ne preveč otrok, ki ni-
majo možnosti vključevanja v vrtce in živijo na pragu revščine ali celo v
1 10 trends transforming education as we know it: https://ec.europa.eu/epsc/sites/
epsc/files/epsc_-_10_trends_transforming_education_as_we_know_it.pdf.
2 Evropski svet (2002) v Barceloni je določil kvantitativne cilje, ki naj bi se uresničili
do leta 2010.
3 Medinstitucionalna razglasitev evropskega stebra socialnih pravic, Bruselj 2017
http://data.consilium.europa.eu/doc/document/ST-13129-2017-INIT/sl/pdf.
57