Page 103 - Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: mednarodni vidiki vzgoje in izobraževanja. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2020. Digitalna knjižnica, Dissertationes 38
P. 103
mobilnost študentov v primerjalni perspektivi: slovenija in nizozemska
vanjem in konkurenco kot prevladujočima motivoma internacionalizaci-
je /…/ v okviru bolonjskega procesa« (Bologna Process Researchers’ Con-
ference, 2017: 5).
Vplivi raznolikih geopolitičnih, ekonomskih, zgodovinskih in druž-
beno-kulturnih okoliščin torej ustvarjajo tako priložnosti kot izzive za do-
hodno in odhodno, dolgoročno in kratkoročno mobilnost med in znotraj
posameznih oddelkov, institucij, držav in svetovnih regij. Zato
[b]i bilo preveč preprosto trditi, da se v evropskem visokem šol-
stvu spreminjajoča se pokrajina internacionalizacije v smeri večje
konkurenčnosti in aktivnega rekrutiranja mednarodnih študen-
tov iz Evrope in zunaj nje razvija na podoben način. Obstajajo
različni poudarki in pristopi. Strategije internacionalizacije so
/…/ kontekstualizirane s specifičnim notranjim kontekstom uni-
verze in njeno nacionalno vpetostjo. (de Wit, 2012: 436)
V Sloveniji, na Nizozemskem in tudi v širšem območju EVP-ja so na-
mreč prisotne precejšnje razlike med visokošolskimi zavodi, kar zadeva
delež mobilnih študentov, saj nekateri poročajo, da mednarodni študenti
predstavljajo več kot desetino celotne študentske populacije, na veliki ve-
čini visokošolskih ustanov pa je njihov odstotek (znatno) nižji (European
University Association (EUA), 2013). V svojem vključevanju v mednarodno
okolje se namreč srečujejo z različnimi omejitvami kot tudi s številnimi
možnostmi in priložnostmi za njihovo delovanje. Na ta način se prilagajajo
svetu, v katerem obstajajo raznolike možnosti odnosa med njihovim med-
narodnim, nacionalnim, institucionalnim in disciplinarnim razvojem vi-
sokega šolstva, s tem pa tudi študentske mobilnosti.
Literatura
Bolonjska deklaracija (1999). http://archive-2010-2015.e.eaa.info/article-deta-
ils.aspx?ArticleId=80 (2. 12. 2019).
Bologna Process Researchers’ Conference (2017). Future of higher education –
Bologna Process researchers’ conference: Conference report. http://www.
ehea.info/cid118006/bologna-process-researchers-conference.html (29.
11. 2019).
De Wit, Hans. »Student mobility between Europe and the rest of the world:
Trends, issues and challenges«. V European Higher Education at the
crossroads: Between the Bologna Process and national reforms, ur. Adrian
103
vanjem in konkurenco kot prevladujočima motivoma internacionalizaci-
je /…/ v okviru bolonjskega procesa« (Bologna Process Researchers’ Con-
ference, 2017: 5).
Vplivi raznolikih geopolitičnih, ekonomskih, zgodovinskih in druž-
beno-kulturnih okoliščin torej ustvarjajo tako priložnosti kot izzive za do-
hodno in odhodno, dolgoročno in kratkoročno mobilnost med in znotraj
posameznih oddelkov, institucij, držav in svetovnih regij. Zato
[b]i bilo preveč preprosto trditi, da se v evropskem visokem šol-
stvu spreminjajoča se pokrajina internacionalizacije v smeri večje
konkurenčnosti in aktivnega rekrutiranja mednarodnih študen-
tov iz Evrope in zunaj nje razvija na podoben način. Obstajajo
različni poudarki in pristopi. Strategije internacionalizacije so
/…/ kontekstualizirane s specifičnim notranjim kontekstom uni-
verze in njeno nacionalno vpetostjo. (de Wit, 2012: 436)
V Sloveniji, na Nizozemskem in tudi v širšem območju EVP-ja so na-
mreč prisotne precejšnje razlike med visokošolskimi zavodi, kar zadeva
delež mobilnih študentov, saj nekateri poročajo, da mednarodni študenti
predstavljajo več kot desetino celotne študentske populacije, na veliki ve-
čini visokošolskih ustanov pa je njihov odstotek (znatno) nižji (European
University Association (EUA), 2013). V svojem vključevanju v mednarodno
okolje se namreč srečujejo z različnimi omejitvami kot tudi s številnimi
možnostmi in priložnostmi za njihovo delovanje. Na ta način se prilagajajo
svetu, v katerem obstajajo raznolike možnosti odnosa med njihovim med-
narodnim, nacionalnim, institucionalnim in disciplinarnim razvojem vi-
sokega šolstva, s tem pa tudi študentske mobilnosti.
Literatura
Bolonjska deklaracija (1999). http://archive-2010-2015.e.eaa.info/article-deta-
ils.aspx?ArticleId=80 (2. 12. 2019).
Bologna Process Researchers’ Conference (2017). Future of higher education –
Bologna Process researchers’ conference: Conference report. http://www.
ehea.info/cid118006/bologna-process-researchers-conference.html (29.
11. 2019).
De Wit, Hans. »Student mobility between Europe and the rest of the world:
Trends, issues and challenges«. V European Higher Education at the
crossroads: Between the Bologna Process and national reforms, ur. Adrian
103