Page 13 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 13
riporočila 13
1. V Sloveniji na šolah zaznavajo problem nasilja nad učitelji bolj kot drug-
je po svetu. Mednarodne primerjave kažejo, da učitelji v Sloveniji za-
znavajo svoje delovno okolje kot manj varno kot učitelji v primerljivih
zglednih državah, predvsem zaradi slabšega vedenja učencev. Ravna-
telji polovice osnovnih šol v Sloveniji poročajo, da je verbalno nasilje
učencev nad učitelji problem, kar je več kot drugje po svetu.
2. Na nacionalni ravni potrebujemo dogovor med strokovnjaki o sistematič-
nem prepoznavanju, reševanju in postopkih preprečevanja nasilnega ve-
denja do učiteljev in drugih strokovnjakov na šolah. Podatki, ki smo jih
zbrali v naši študiji, kažejo, da je te vrste nasilja toliko, da ga ne more-
mo zanemariti ali obravnavati kot posamičnih dogodkov. Sistematični
pristop je nujen pogoj za ohranjanje in povečanje strokovne avtono-
mije ter izboljšanje šolske kulture v vzpodbudno in varno okolje za uč-
ni proces v celoti.
3. Na nacionalni ravni potrebujemo dokumente z enotnimi priporočili ali
obvezami za ravnanje v primeru nasilja do učiteljev s strani učencev ali
drugih, ki niso zaposleni na šoli. V pregledu obstoječih dokumentov za
delo na šolah smo ugotovili, da nasilje nad učitelji in zaposlenimi stro-
kovnimi delavci na šolah s strani učencev, dijakov in staršev ni obrav-
navano. Trenutno se za način ravnanja ob pojavu zdi odgovorna vsaka
šola zase.
4. Posebna pozornost naj bo posvečena odpravi besednega nasilja nad uči-
telji. Največ je besednega nasilja. Obseg besednega nasilja nad učitelji
od učencev je opazno večji od obsega fizičnega nasilja, doživlja pa ga
vsak peti učitelj v osnovni šoli in vsak sedmi učitelj v srednji šoli.
1. V Sloveniji na šolah zaznavajo problem nasilja nad učitelji bolj kot drug-
je po svetu. Mednarodne primerjave kažejo, da učitelji v Sloveniji za-
znavajo svoje delovno okolje kot manj varno kot učitelji v primerljivih
zglednih državah, predvsem zaradi slabšega vedenja učencev. Ravna-
telji polovice osnovnih šol v Sloveniji poročajo, da je verbalno nasilje
učencev nad učitelji problem, kar je več kot drugje po svetu.
2. Na nacionalni ravni potrebujemo dogovor med strokovnjaki o sistematič-
nem prepoznavanju, reševanju in postopkih preprečevanja nasilnega ve-
denja do učiteljev in drugih strokovnjakov na šolah. Podatki, ki smo jih
zbrali v naši študiji, kažejo, da je te vrste nasilja toliko, da ga ne more-
mo zanemariti ali obravnavati kot posamičnih dogodkov. Sistematični
pristop je nujen pogoj za ohranjanje in povečanje strokovne avtono-
mije ter izboljšanje šolske kulture v vzpodbudno in varno okolje za uč-
ni proces v celoti.
3. Na nacionalni ravni potrebujemo dokumente z enotnimi priporočili ali
obvezami za ravnanje v primeru nasilja do učiteljev s strani učencev ali
drugih, ki niso zaposleni na šoli. V pregledu obstoječih dokumentov za
delo na šolah smo ugotovili, da nasilje nad učitelji in zaposlenimi stro-
kovnimi delavci na šolah s strani učencev, dijakov in staršev ni obrav-
navano. Trenutno se za način ravnanja ob pojavu zdi odgovorna vsaka
šola zase.
4. Posebna pozornost naj bo posvečena odpravi besednega nasilja nad uči-
telji. Največ je besednega nasilja. Obseg besednega nasilja nad učitelji
od učencev je opazno večji od obsega fizičnega nasilja, doživlja pa ga
vsak peti učitelj v osnovni šoli in vsak sedmi učitelj v srednji šoli.