Page 196 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 196
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

tacijo zgodovine druge svetovne vojne v poznih nočnih urah z oddajama
Pričevalci in Spomini. Zdi se, da je druga oddaja neke vrste odgovor na
prvo, pri čemer pa ne gre za znano paradigmo »domobranci proti partiza-
nom«, ampak bolj za »domobrance« proti nevtralnejšemu odnosu do zgo-
dovinskih konfliktov. Tako bi lahko namreč sklepali po teh oddajah v tem
tednu. Poseben problem teh oddaj je predvsem to, da zgodovino spreminja-
ta v množico praktično neskončnega niza resničnostnih pravljic. Večinoma
priletni intervjuvanci nastopajo v dolgoveznih intervjujih. V oddaji Spomi-
ni, v nasprotju s Pričevalci, vsaj mestoma signalizirajo zgodovinske okvi-
re in kontekste posameznih osebnih pripovedi. Pričevalci pa so po svojem
medijskem formatu vzorno dolgočasni, slabo ali nič kontekstualizirani, po
zaslugi voditelja izrazito pristranski in so zato zlasti za mlade gledalce ne-
zanimivi ter manj primerni za rabo pri pouku.

POP TV se v svojih feljtonističnih prispevkih predvsem v tedenski
oddaji Preverjeno sem in tja ukvarja z zgodovinskimi temami, vendar pri
tem zelo redko upošteva zgodovinsko znanost. Tako je v zadevnem tednu
predstavila »neznano zgodovino« v obliki prikaza artefaktov in ljudskih iz-
ročil o staroslovanskih božanstvih in mitih na Primorskem in o verjetjih
lokalnih prebivalcev v vpliv starodavnih božanstev na vsakdanje življenje.

Oddaje na nekatere zgodovinsko pomembne dneve
in v času praznovanja Dneva državnosti
Nesoglasja glede zgodovine v televizijskem ogledalu
Pomemben del Observatorija v letu 2016 je sestavljen iz poročil o oddajah z
zgodovinsko tematiko, ko so le-te lahko še posebej pričakovane. Naše ugo-
tovitve narekujejo previdnost učiteljem pri uporabi različnih avdio-vizual-
nih materialov in skrbno pripravo na odgovore na sporna vprašanja. Ne le
vpliv različnih metodologij in doktrin o tem »kakšna je zgodovina«, temveč
tudi nekaj zapletenih kontekstualnih razlogov in ozadij različnih pristopov
k zgodovini v Sloveniji slabijo akademsko avtoriteto slovenskega zgodovi-
nopisja za posege v slovenske javne spore. Zlasti dve odločilni zgodovinski
dobi sta stvar ostrih sporov:
− vloga upora nasproti sodelovanju z okupatorji med drugo svetov-
no vojno (še posebej gre za dogodke po zmagi komunistov)
− dogodki iz novejše zgodovine po padcu berlinskega zidu, ki je za
Slovenijo pomenil nasilno razpustitev Jugoslavije in oblikovanje
slovenske neodvisnosti leta 1991.

196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201