Page 16 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 16
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
nja raziskovanju in razvoju nasploh, redukcionistično pojmovanje proce-
sa edukacije, ki je v skladu z neoliberalno doktrino zvedeno na tržno poj-
movanje izobraževanja oz. znanja, sočasna komercializacija raziskovalne
dejavnosti kot tudi zahteve po neposredni ‘uporabnosti’ rezultatov razi-
skovalnega dela, so samo nekateri izmed negativnih trendov, ki mu razi-
skovalci na širšem vsebinskem področju vzgoje in izobraževanja – bolj ali
manj – (ne)uspešno kljubujejo.
Te probleme in izzive v veliki meri uspešno presega vse večja interdi-
sciplinarnost v raziskovanju. Pedagogika in andragogika, razvojna in so-
cialna psihologija, filozofija vzgoje, sociologija edukacije, kulturologija,
študije spolov, etnične in migracijske študije, management v vzgoji in izo-
braževanju, lingvistika in teorija diskurza, antropologija itn. so pomembno
prispevali k revitalizaciji raziskovanja v vzgoji in izobraževanju. To nena-
zadnje potrjujejo številni primeri povezovanja raziskovalcev in predavate-
ljev na fakultetah ter pedagoških delavcev, ki ima v Sloveniji že dolgo tra-
dicijo.
Tudi zato sta Pedagoški inštitut ter Slovensko društvo raziskovalcev
na področju edukacije podprla iniciativo o letni konferenci, ki bi spodbu-
dila diseminacijo rezultatov raziskav ter izmenjavo izkušenj, identifikaci-
jo ključnih problemov, izzivov in ovir v vzgoji in izobraževanju ter razvoj
raziskovanja nasploh. Prva nacionalna znanstvena konferenca z naslovom
»Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes?« predstavlja torej prvi ko-
rak v smeri aktivnejšega spoprijemanja z zgoraj navedenimi problemi in iz-
zivi.
Konferenca je potekala 27. septembra 2016 v prostorih Fakultete za ra-
čunalništvo in informatiko ter Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo.
Na konferenci je bilo skupaj predstavljenih 62 predavanj ter 9 predstavitev
v obliki posterja. V skladu s programsko zasnovo konference so bila preda-
vanja razvrščena v 4 tematske sklope, in sicer:
– Šola in družba
– Politike, enakost in evalvacija
– Učitelji, pedagoški delavci in pedagoški process ter
– Učna (ne)uspešnost
Program konference je vključeval tudi dve plenarni predavanji. Uvo-
dno predavanje z naslovom »The Problem of Directive Moral Education«
je predstavil prof. Michael Hand z Univerze v Birminghamu. V njem je
podrobneje predstavil neskladje dveh temeljnih idej moralne vzgoje ter s
16
nja raziskovanju in razvoju nasploh, redukcionistično pojmovanje proce-
sa edukacije, ki je v skladu z neoliberalno doktrino zvedeno na tržno poj-
movanje izobraževanja oz. znanja, sočasna komercializacija raziskovalne
dejavnosti kot tudi zahteve po neposredni ‘uporabnosti’ rezultatov razi-
skovalnega dela, so samo nekateri izmed negativnih trendov, ki mu razi-
skovalci na širšem vsebinskem področju vzgoje in izobraževanja – bolj ali
manj – (ne)uspešno kljubujejo.
Te probleme in izzive v veliki meri uspešno presega vse večja interdi-
sciplinarnost v raziskovanju. Pedagogika in andragogika, razvojna in so-
cialna psihologija, filozofija vzgoje, sociologija edukacije, kulturologija,
študije spolov, etnične in migracijske študije, management v vzgoji in izo-
braževanju, lingvistika in teorija diskurza, antropologija itn. so pomembno
prispevali k revitalizaciji raziskovanja v vzgoji in izobraževanju. To nena-
zadnje potrjujejo številni primeri povezovanja raziskovalcev in predavate-
ljev na fakultetah ter pedagoških delavcev, ki ima v Sloveniji že dolgo tra-
dicijo.
Tudi zato sta Pedagoški inštitut ter Slovensko društvo raziskovalcev
na področju edukacije podprla iniciativo o letni konferenci, ki bi spodbu-
dila diseminacijo rezultatov raziskav ter izmenjavo izkušenj, identifikaci-
jo ključnih problemov, izzivov in ovir v vzgoji in izobraževanju ter razvoj
raziskovanja nasploh. Prva nacionalna znanstvena konferenca z naslovom
»Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes?« predstavlja torej prvi ko-
rak v smeri aktivnejšega spoprijemanja z zgoraj navedenimi problemi in iz-
zivi.
Konferenca je potekala 27. septembra 2016 v prostorih Fakultete za ra-
čunalništvo in informatiko ter Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo.
Na konferenci je bilo skupaj predstavljenih 62 predavanj ter 9 predstavitev
v obliki posterja. V skladu s programsko zasnovo konference so bila preda-
vanja razvrščena v 4 tematske sklope, in sicer:
– Šola in družba
– Politike, enakost in evalvacija
– Učitelji, pedagoški delavci in pedagoški process ter
– Učna (ne)uspešnost
Program konference je vključeval tudi dve plenarni predavanji. Uvo-
dno predavanje z naslovom »The Problem of Directive Moral Education«
je predstavil prof. Michael Hand z Univerze v Birminghamu. V njem je
podrobneje predstavil neskladje dveh temeljnih idej moralne vzgoje ter s
16