Page 126 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 126
enci v povprečju menijo, da imajo vsaj zmeren (odgovor »srednje«) vpliv na način pou-
čevanja, na kaj se poučuje ter na razredna in šolska pravila. Povprečen odstotek učencev, ki
menijo, da imajo velik ali srednje velik vpliv na odločitve na šoli, se giblje od 45 % (za od-
ločanje o urniku) ter 61 % (za vpliv na razredna pravila). Razlike med spoloma pri zazna-
vah vpliva na odločanje na šoli so majhne, vendar statistično pomembne.

Kakor kažejo podatki iz zgornje tabele, so slovenski učenci mnenja, da se njihovo mne-
nje zelo ali srednje največkrat upošteva pri obšolskih dejavnostih (61 %), razrednih pravi-
lih (56 %) ter načinu poučevanja (42 %). Nekoliko manj naj bi se njihovo mnenje upošte-
valo pri šolskih pravilih (39 %), gradivih za poučevanje/učenje (35 %), urniku (34 %) ter
temu, kaj se poučuje (32 %).

Kakor je razvidno iz rezultatov, ki so prikazani v spodnji tabeli, slovenski učenci me-
nijo, da učitelji v manjši meri upoštevajo njihovo mnenje ali pa ga sploh ne upoštevajo, kar
je statistično značilno pod mednarodnim povprečjem. Prav tako dekleta menijo, da učite-
lji manj upoštevajo njihovo mnenje kakor mnenje fantov. Podobne rezultate kot v Sloveni-
ji lahko najdemo še na Češkem, Finskem, v Lihtenštajnu, Angliji in Švici.

Podobno vprašanje je bilo tudi v vprašalniku za učitelje.
Tabela 63: Odgovori slovenskih učiteljev na vprašanje, koliko se na šoli upošteva mnenje učen-
cev pri nekaterih temah

Zelo Srednje Malo Sploh ne

Učna gradiva 4 26 45 25

Urnik 6 21 41 32

Razredna pravila 42 47 10 1

Šolska pravila 27 52 16 4

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Največ učiteljev meni, da imajo učenci vsaj zmeren vpliv (odgovor »srednje«) na obli-
kovanje razrednih in šolskih pravil. Odstotek učiteljev, ki menijo, da imajo učenci velik
ali srednje velik vpliv na odločanje na šoli, se giblje med 34 % (za urnike) ter 79 % (za ra-
zredna pravila).

Rezultati, ki so prikazani v spodnji sliki, kažejo, da slovenski učitelji statistično zna-
čilno pozitivneje ocenjujejo vpliv učencev na odločitve v šolah. Podobno zaznavajo vpliv
učencev še učitelji na Kitajskem, v Kitajskem Tajpeju, na Češkem, v Estoniji, Gvatemali,
Indoneziji, Italiji, Južni Koreji, Latviji in Mehiki. Prav tako slovenski učitelji bolje ocenju-

126
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131