Page 117 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 117
ga povprečja najbolj odstopa pri vprašanju, ki je povezano z izboljšanjem ustanov lo-
kalne skupnosti. V Sloveniji je pritrdilno dogovorilo 16 % učiteljev, v mednarodnem vzor-
cu pa 32 %, vendar je prav pri tem vprašanju izrazita razlika med odgovori učiteljev iz
razvitejših in manj razvitih držav. V Evropi so mednarodno povprečje pri tem odgovoru
presegli učitelji iz Litve, Latvije, Estonije in Slovaške, se pravi učitelji iz držav z nižjim bru-
to družbeni proizvodom od Slovenije.

Tabela 58: Odgovori slovenskih učiteljev na vprašanje, ali so s svojimi učenci sodelovali v kate-
ri izmed spodaj naštetih aktivnosti

Da Ne

Dejavnosti, povezane z okoljem, usmerjene na lokalno območje 44 56
Projekti, povezani s človekovimi pravicami 27 73

Dejavnosti, povezane z revnimi ljudmi ali skupinami 23 77
Kulturne dejavnosti (na primer gledališče, glasba, kino) 72 28

Večkulturne in medkulturne dejavnosti v lokalni skupnosti 36 64
Kampanje za dvig ozaveščenosti, kot sta dan boja proti aidsu in dan boja proti kajenju 46 54

Dejavnosti, povezane z izboljšanjem ustanov lokalne skupnosti (na primer javnih vrtov, 16 84
knjižnic, zdravstvenih domov, rekreacijskih središč, kulturnih dvoran) 69 31
Sodelovanje pri športnih dogodkih

Vir: Baza podatkov ICCS 2009.

Tudi v vprašalniku za šole oz. ravnatelje je bilo podobno vprašanje, vendar so bili na-
vedeni drugačni možni odgovori.

Kakor je razvidno iz zgornje tabele, so odgovori ravnateljev o priložnostih za sodelo-
vanje v različnih dejavnostih praviloma podobni odgovorom učiteljev. Največ ravnateljev
je odgovorilo, da so vsi ali skoraj vsi oz. večina njihovih učencev sodelovala pri kulturnih
dejavnostih (92 %) ter športnih dogodkih (90 %) oz. pri različnih kampanjah za dvig oza-
veščenosti (86 %). Prav tako so bili odgovori ravnateljev v zvezi s kampanjo za dvig ozave-
ščenosti zelo razpršeni med državami. Po mnenju ravnateljev so vsi ali skoraj vsi učenci v
izbranih razredih tudi imeli možnost sodelovanja pri dejavnostih v lokalni skupnosti, ki
pa so bile bolj kulturne kot pa družbeno-politične narave. Vzroke za razlike, ki jih najde-
mo med odgovori učiteljev in ravnateljev, lahko iščemo v tem, da nekateri učitelji, ki učijo
le določen predmet, nimajo možnosti za sodelovanje v vseh zgoraj naštetih aktivnostih oz.
nimajo pregleda nad vsemi dejavnostmi, ki jih šola izvaja ali se jih udeležuje.

117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122