Page 155 - Rošker S., Jana. Kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno. Tradicionalne kitajske teorije države. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2014. Digitalna knjižnica, Dissertationes 27
P. 155
zetek 155
Mednarodne politološke teorije pogosto obravnavajo vprašanje
o vrednotenju političnih akterjev, kot so, denimo, etnične sku
pine, družbeni razredi in zlasti države. Upravičenost teoret
skih postopkov, ki so potencialno pomembni za razlago kulturne pogo
jenosti pred modernih državnih modelov, vključno s teorijami sociali
zacije, ideologij in konstruiranja družbeno prevladujočih prepričanj, se
kaže v njihovih doprinosih k splošnemu znanju o globinskih struktu
rah visoko diferenciranih socialnih inštitucij. Pričujoča knjiga je osno
vana na predpostavki kulturne opredeljenosti družbenih, inštitucional
nih in političnih sistemov v tradicionalnih družbah in vsebuje predsta
vitve, analize in interpretacije kitajskih idejnih sistemov, povezanih s
konstrukcijo države.
Avtorica zagovarja stališče, da razlike med sedanjostjo in preteklo
stjo v prvi vrsti ne gre iskati v izzivih evrocentrizma iz vidika različnih
kulturnih perspektiv, temveč v priznavanju dejstva, da klasični kitajski
model države do določene mere opredeljuje sodobno kitajsko politiko,
in da problemi, ki nastajajo zaradi nje, niso omejeni zgolj na vzhodnoa
zijske kulture, temveč merodajno vplivajo tudi na evro-ameriške družbe.
Potreba po spoznavanju »drugačnih« državnih sistemov in ideolo
gij predstavlja torej izziv tudi za evro-ameriške politološke in filozofske
teorije, saj na novo vzpostavlja njihove meje oziroma samo definicijo dr
žavnosti kot take.
Na začetku knjige avtorica najprej obdela probleme in specifične vi
dike, ki določajo metodologijo medkulturnih raziskav in izpostavi po
membno posebnost kulturno bolj ozaveščenega raziskovanja kitajske fi
Mednarodne politološke teorije pogosto obravnavajo vprašanje
o vrednotenju političnih akterjev, kot so, denimo, etnične sku
pine, družbeni razredi in zlasti države. Upravičenost teoret
skih postopkov, ki so potencialno pomembni za razlago kulturne pogo
jenosti pred modernih državnih modelov, vključno s teorijami sociali
zacije, ideologij in konstruiranja družbeno prevladujočih prepričanj, se
kaže v njihovih doprinosih k splošnemu znanju o globinskih struktu
rah visoko diferenciranih socialnih inštitucij. Pričujoča knjiga je osno
vana na predpostavki kulturne opredeljenosti družbenih, inštitucional
nih in političnih sistemov v tradicionalnih družbah in vsebuje predsta
vitve, analize in interpretacije kitajskih idejnih sistemov, povezanih s
konstrukcijo države.
Avtorica zagovarja stališče, da razlike med sedanjostjo in preteklo
stjo v prvi vrsti ne gre iskati v izzivih evrocentrizma iz vidika različnih
kulturnih perspektiv, temveč v priznavanju dejstva, da klasični kitajski
model države do določene mere opredeljuje sodobno kitajsko politiko,
in da problemi, ki nastajajo zaradi nje, niso omejeni zgolj na vzhodnoa
zijske kulture, temveč merodajno vplivajo tudi na evro-ameriške družbe.
Potreba po spoznavanju »drugačnih« državnih sistemov in ideolo
gij predstavlja torej izziv tudi za evro-ameriške politološke in filozofske
teorije, saj na novo vzpostavlja njihove meje oziroma samo definicijo dr
žavnosti kot take.
Na začetku knjige avtorica najprej obdela probleme in specifične vi
dike, ki določajo metodologijo medkulturnih raziskav in izpostavi po
membno posebnost kulturno bolj ozaveščenega raziskovanja kitajske fi