Page 14 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 14
nalniško zasnovane naloge popolnoma drugačna in obravnavajo druge kompetence in
spretnosti.

Slovenija je v ciklu raziskave PISA 2009 prvič sodelovala pri ugotavljanju bralne pi-
smenosti kot poudarjenem področju. To pomeni, da so kar dve tretjini nalog v testu PISA
predstavljale bralne naloge in da so bile matematične ter naravoslovne naloge v manjšini.
Slovenija je na tem testu prvič dosegla podpovprečen rezultat, kar je v strokovni in širši
javnosti vzbudilo veliko zanimanja. Pedagoški inštitut je na podlagi rezultatov ter ostalih
sekundarnih analiz pričel z aktivnostmi za povečanje bralne pismenosti s pomočjo regij-
skih posvetov in delavnic, katerih sestavni del je bilo predvsem delo z učitelji, profesorji in
dijaki. Pomemben del delavnic je med drugim predstavljalo tudi delo profesorjev in dija-
kov z bralnimi nalogami, ki jih predstavljamo v teh izhodiščih. Ker so šole izrazile željo po
čim lažji dostopnosti omenjenih nalog, z namenom pogostejše uporabe pri šolskem delu,
jih objavljamo s posebnim veseljem.

14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19