Page 356 - Jernej Habjan (ur.), Diskurz: od filozofije govorice do teorije ideologije, Dissertationes 19
P. 356
 Diskurz: od filozofije govorice do teorije ideologije
V historičnem materializmu subjekt ne nastopa kot »instanca« ali

»člen«, temveč kot funkcija. Zato si ideološki diskurz z »usmerjenostjo
na« diskurz historičnega materializma, z referiranjem nanj ne more pri-
dobiti Subjekta ideologije. Ta značilnost, da subjekt deluje kot funkcija
in ne kot člen, je skupna tako teoretskemu diskurzu historičnega materi-
alizma kakor ideološkemu diskurzu revolucionarne politike. Ta skupna
značilnost je tisti eter, ki omogoča teoretskemu diskurzu, da se proizvaja
s stališča revolucionarne politike in jo hkrati kritizira. Velja pa tudi v na-
sprotni smeri: revolucionarna ideologija se lahko nanaša na teoretski di-
skurz kot »drug« diskurz, a hkrati ohrani mehanizem subjektivacije v
svojem lastnem ideološkem diskurzu. Njeno nanašanje na teoretski dis-
kurz namreč v njem ne najde nobene opore, na kateri bi bilo mogoče pro-
izvesti Subjekt ideologije.

mentarno, zakaj se vsak sistem ali režim lahko poveže z istim vladajočim slojem na univerzi. Vladajo-
či sloj na univerzi svojo ideologijo sistematično »usmerja na« galileijevske diskurze.
   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361