Page 25 - Jernej Habjan (ur.), Diskurz: od filozofije govorice do teorije ideologije, Dissertationes 19
P. 25
uvod
ve je tako mogoče videti kot bahtinovsko areno razrednega boja. Ta lah-
ko poteka kot boj za reproduktivno interpelacijo individua kot subjek-
ta, za njegovo jazovsko identifikacijo z enim od glasov izjave, ali, narobe,
kot boj za ne-reproduktivno interpelacijo individua v subjekt, za njego-
vo subjektivacijo manka, potujitve pomena v polifonični izjavi. – V tej
deontologizaciji Subjekta je naposled razlika med ideološkim in teoret-
skim diskurzom. Pomena, ki ga besedam pripisuje sam jezik, teorija ne
reproducira in ne potujuje, ampak ga zamenjuje z refleksivno proizvede-
nimi propozicijami, ki kot neodvisne od spontanega pomena njihovih
členov subjekta ne identificirajo s katerim od teh členov in ne ustvarjajo
kot vpis v člen, pač pa ga reducirajo v negativno funkcijo refleksije spon-
tanih pomenov. V tem je galileijevska znanost s kartezijanskim subjek-
tom predteoretska, diskurz revolucionarne politike pa ideološki ekviva-
lent teorije, katere paradigma je tu historični materializem.
ve je tako mogoče videti kot bahtinovsko areno razrednega boja. Ta lah-
ko poteka kot boj za reproduktivno interpelacijo individua kot subjek-
ta, za njegovo jazovsko identifikacijo z enim od glasov izjave, ali, narobe,
kot boj za ne-reproduktivno interpelacijo individua v subjekt, za njego-
vo subjektivacijo manka, potujitve pomena v polifonični izjavi. – V tej
deontologizaciji Subjekta je naposled razlika med ideološkim in teoret-
skim diskurzom. Pomena, ki ga besedam pripisuje sam jezik, teorija ne
reproducira in ne potujuje, ampak ga zamenjuje z refleksivno proizvede-
nimi propozicijami, ki kot neodvisne od spontanega pomena njihovih
členov subjekta ne identificirajo s katerim od teh členov in ne ustvarjajo
kot vpis v člen, pač pa ga reducirajo v negativno funkcijo refleksije spon-
tanih pomenov. V tem je galileijevska znanost s kartezijanskim subjek-
tom predteoretska, diskurz revolucionarne politike pa ideološki ekviva-
lent teorije, katere paradigma je tu historični materializem.