Page 192 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 192
183. Ef 5,19; Kol 3,16; Eph. 5; Predgovor
Jak 5,13. Col. 3;
Jac. 5.183 Pavel183in Jakob sta hotela, da bi kristjani iz
184. 1 Sam 16,17–23. 1 Sam. 16.184 srca prepevali psalme in hvalili Boga. Tako pi-
185. 2 Kr 3,15. 2 Kr. 3.185 še Plinius, ki je bil pogan, da so prvi kristjani
svojemu Bogu Kristusu, vsako jutro pred na-
186. 1 Kor 14: darovi jezi- stopom dneva peli pesmi.
kov in prerokovanja.
Kajti glasba in pesem, ako se pravilno in po-
božno uporabljata, spodbujata človeško srce k
pobožni zbranosti in notranji sreči.

David184je185s psalmi in harfo pomiril in utrdil
Savla v njegovi težki skušnjavi in peklenskih
mukah. Elizej je ob glasbi dobil preroški nav-
dih. Mi pa, kadar brez glasbil ali z njimi v
cerkvah vneto in iz srca pojemo, postanemo
bolj veseli, zbrani in dovzetni za molitev in
poslušanje božje besede, za pridige in spreje-
manje zakramentov. Vsakokrat, ko smo v
Ljubljani peteroglasno ob spremljavi regala,
pozavn, cinka in piščali zapeli: Sedaj prosimo
Svetega duha ali Oče Sin in Sveti Duh ali
Nebeški kralj itd., sem začutil posebno veselje,
pobožno zbranost, ljubezen in željo po pridi-
ganju in molitvi.

Zato reformirane evangeličanske Cerkve
prav ravnajo, ko po nauku in zapovedi svetega
Pavla bero in pojo v preprostem razumljivem
jeziku (1 Kor 14)186 v svojih cerkvah Sveto pismo
in psalme.

Po presoji vsega tega sem naše stare in nove
slovenske duhovne pesmi in psalme (po kate-

192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197