Page 176 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 176
Predgovor
152. 1 Kor 14, 6. Ef. 5; Kol 3; Pavel152in Jakob sta hotela, da bi kristjani iz
Jak 5.152 srca prepevali psalme. Plihij, ki je bil pogan,
153. Primož Trubar,
Ta celi psalter Davidov 1566. pa piše, da so prvi kristjani svojemu Bogu
Kristusu vsako jutro pred nastopom dneva
154. 1 Kor 14, 6. peli pesmi (o avtorju, vsebini, koristi in pravil-
ni rabi psalmov sem pred poldrugim letom
155. 1 Sam 16,17–23. obširno pisal v slovenskem predgovoru h
Psalterju).153 Zato154imajo reformirane evangeli-
156. Kr 3,15. 1Kor14,6.154 čanske cerkve prav, ko — kot je učil in zapo-
vedal sveti Pavel — v svojih cerkvah bero Sveto
157. Regal, fr. regale, majhne pismo in pojo psalme v preprostem in razum-
prenosne orgle prodornega 1 Sam 16.155 ljivem jeziku. Kajti155glasba in pesem, če se pra-
vilno in pobožno uporabljata, spodbujata člo-
zvoka (Veliki slovar tujk). veško srce k pobožni zbranosti in notranji
158. Cink, kornet, verjetno sreči. David je s psalmi in harfo pomiril ter
iz Perzije izvirajoč pihalni utrdil Savla v njegovi težki skušnjavi in pek-
instrument. Brockhaus 1974, lenskih mukah. Elizej je ob glasbi dobil pre-
2 Kr. 3.156 roški156navdih. Mi pa, kadar brez glasbil ali z
bd. XX, 695. njimi v cerkvah vneto in iz srca pojemo, po-
stanemo bolj veseli, zbrani in dovzetni za mo-
litev in poslušanje božje besede, za pridige in
sprejemanje zakramentov.
Vsakikrat, ko smo v Ljubljani peteroglasno,
ob spremljavi regala,157 pozavn, cinka158 in piščali
zapeli: Sedaj prosimo Svetega duha ali Oče Sin
in Sveti Duh ali Nebeški kralj itd., sem začutil
posebno veselje, pobožno zbranost, ljubezen in
željo po pridiganju in molitvi.
176
152. 1 Kor 14, 6. Ef. 5; Kol 3; Pavel152in Jakob sta hotela, da bi kristjani iz
Jak 5.152 srca prepevali psalme. Plihij, ki je bil pogan,
153. Primož Trubar,
Ta celi psalter Davidov 1566. pa piše, da so prvi kristjani svojemu Bogu
Kristusu vsako jutro pred nastopom dneva
154. 1 Kor 14, 6. peli pesmi (o avtorju, vsebini, koristi in pravil-
ni rabi psalmov sem pred poldrugim letom
155. 1 Sam 16,17–23. obširno pisal v slovenskem predgovoru h
Psalterju).153 Zato154imajo reformirane evangeli-
156. Kr 3,15. 1Kor14,6.154 čanske cerkve prav, ko — kot je učil in zapo-
vedal sveti Pavel — v svojih cerkvah bero Sveto
157. Regal, fr. regale, majhne pismo in pojo psalme v preprostem in razum-
prenosne orgle prodornega 1 Sam 16.155 ljivem jeziku. Kajti155glasba in pesem, če se pra-
vilno in pobožno uporabljata, spodbujata člo-
zvoka (Veliki slovar tujk). veško srce k pobožni zbranosti in notranji
158. Cink, kornet, verjetno sreči. David je s psalmi in harfo pomiril ter
iz Perzije izvirajoč pihalni utrdil Savla v njegovi težki skušnjavi in pek-
instrument. Brockhaus 1974, lenskih mukah. Elizej je ob glasbi dobil pre-
2 Kr. 3.156 roški156navdih. Mi pa, kadar brez glasbil ali z
bd. XX, 695. njimi v cerkvah vneto in iz srca pojemo, po-
stanemo bolj veseli, zbrani in dovzetni za mo-
litev in poslušanje božje besede, za pridige in
sprejemanje zakramentov.
Vsakikrat, ko smo v Ljubljani peteroglasno,
ob spremljavi regala,157 pozavn, cinka158 in piščali
zapeli: Sedaj prosimo Svetega duha ali Oče Sin
in Sveti Duh ali Nebeški kralj itd., sem začutil
posebno veselje, pobožno zbranost, ljubezen in
željo po pridiganju in molitvi.
176