Page 175 - Edvard Vrečko (ur.), Primož Trubar: Nemški spisi 1550-1581, Zbrana dela Primoža Trubarja 11
P. 175
emenitemu in krepost- 1 Mz 4.141 137. Juncker, iz sev. nem. junc Herre –
Dan 3; mlad plemič, pripadnik fevdalne zemljiške
nemu junkerju137 Juriju Khislu138 s Fužin139 Ezk 5;142 aristokracije predvsem v Prusiji itd. (Veliki
5 Mz 31.143 slovar tujk). Trubar običajno mlade plemiče
in Razborja,140 zastavnemu gospodu 2 Mz 15;144 naziva Junckherr, tako tudi v Katekizmu iz
v Višnji gori itd. Sod 5;145 leta 1574.
1 Sam 2;146
Milost in mir od Boga po Kristusu. 1 Sam 16;147 138. Jurij Khisel, sin Janeza Khisla je bil
2 Sam 23;148 tedaj še deček, zato ga Trubar v svojem
Čeprav141ima glasba s svojimi glasbili in Lk 1; Lk 2.149 predgovoru k pesmarici iz leta 1567 ogo-
orglami izvor v Kajnovi krivi cerkvi, varja z zaupnim »ti«, kar pa v predgovoru
namreč od Jubala,142in143je bila pozneje Mat. 28.151 pesmarice iz leta 1574 spremeni v nekoliko
vse do sedaj večinoma in z velikimi bolj spoštljivi »vi«. Ta sprememba sodi
stroški zlorabljena ob malikovanju, med najpomembnejše razlike med obema
krivih božjih službah, posvetnih nasladah in predgovoroma iz 1567 in 1574. Medtem je
veseljačenju, je vendar Bog sam ob drugih144ce- Jurij Khisel zasedel v predgovoru iz leta 1574
remonijah145in oblikah146božje147službe148v149cerkvah omenjene položaje in dolžnosti. Toda ne
zapovedal tudi petje psalmov in drugih krš- samo on, temveč vsa iz Bavarske izvirajoča
čanskih pesmi.150 Mojzes in njegova sestra Ma- rodbina Khislov je bila velika podpornica
rija sta prva prepevala psalme, za njima Debo- umetnosti in znanosti na Kranjskem in je
ra, Barak, Ana in David. Mnogi preroki, Trubarju že v času, ko je bil še stolni kaplan v
devica Marija, Zaharija, Simon in drugi so tudi Ljubljani, enako kot pozneje njegovi družini
psalme o Svetem Duhu prepevali v cerkvah stala ob strani (O. Sakrausky, n. d., 450).
pred verniki. Kot lahko izvemo iz Matejevega151
evangelija, je naš Gospod Kristus tako prej kot 139. Fužine, grad Kaltenbrunn.
med svojo zadnjo večerjo tudi sam prepeval 140. Rasbor, po Pircheggerju, v Die Unterste-
psalme. iermark in der Geschichte ihrer Herrschaf-
ten, Gülten, Städte und Märkte, München
1962, 222, naj bi to bila neka posest blizu
Maribora. Sicer pa se je Jurij Khisl med
drugim nazival tudi s »von Kaltenbrunn und
Gonobitz« – od Fužin in Konjic.
141. 1 Mz 4,21: Njegovemu bratu je bilo ime
Jubál in postal je oče vseh godcev na citre
in flavto.
142. Dan 3,5–7; Ezk 5,11.
143. 5 Mz 31,17.
144. 2 Mz 15,20.
145. Sod 5,3.12.
146. 1 Sam 2: Anina hvalnica Bogu.
147. 1 Sam 16,23.
148. 2 Sam 23,1.
149. Lk 1,46–55; Lk 2,29–32.
150. Prim. Kol 3,16.
151. Očitno tisk. napaka. V 1567 Matt 28,
v 1574 Matt. 26, pravilno: Mt 26,26–29.
175
Dan 3; mlad plemič, pripadnik fevdalne zemljiške
nemu junkerju137 Juriju Khislu138 s Fužin139 Ezk 5;142 aristokracije predvsem v Prusiji itd. (Veliki
5 Mz 31.143 slovar tujk). Trubar običajno mlade plemiče
in Razborja,140 zastavnemu gospodu 2 Mz 15;144 naziva Junckherr, tako tudi v Katekizmu iz
v Višnji gori itd. Sod 5;145 leta 1574.
1 Sam 2;146
Milost in mir od Boga po Kristusu. 1 Sam 16;147 138. Jurij Khisel, sin Janeza Khisla je bil
2 Sam 23;148 tedaj še deček, zato ga Trubar v svojem
Čeprav141ima glasba s svojimi glasbili in Lk 1; Lk 2.149 predgovoru k pesmarici iz leta 1567 ogo-
orglami izvor v Kajnovi krivi cerkvi, varja z zaupnim »ti«, kar pa v predgovoru
namreč od Jubala,142in143je bila pozneje Mat. 28.151 pesmarice iz leta 1574 spremeni v nekoliko
vse do sedaj večinoma in z velikimi bolj spoštljivi »vi«. Ta sprememba sodi
stroški zlorabljena ob malikovanju, med najpomembnejše razlike med obema
krivih božjih službah, posvetnih nasladah in predgovoroma iz 1567 in 1574. Medtem je
veseljačenju, je vendar Bog sam ob drugih144ce- Jurij Khisel zasedel v predgovoru iz leta 1574
remonijah145in oblikah146božje147službe148v149cerkvah omenjene položaje in dolžnosti. Toda ne
zapovedal tudi petje psalmov in drugih krš- samo on, temveč vsa iz Bavarske izvirajoča
čanskih pesmi.150 Mojzes in njegova sestra Ma- rodbina Khislov je bila velika podpornica
rija sta prva prepevala psalme, za njima Debo- umetnosti in znanosti na Kranjskem in je
ra, Barak, Ana in David. Mnogi preroki, Trubarju že v času, ko je bil še stolni kaplan v
devica Marija, Zaharija, Simon in drugi so tudi Ljubljani, enako kot pozneje njegovi družini
psalme o Svetem Duhu prepevali v cerkvah stala ob strani (O. Sakrausky, n. d., 450).
pred verniki. Kot lahko izvemo iz Matejevega151
evangelija, je naš Gospod Kristus tako prej kot 139. Fužine, grad Kaltenbrunn.
med svojo zadnjo večerjo tudi sam prepeval 140. Rasbor, po Pircheggerju, v Die Unterste-
psalme. iermark in der Geschichte ihrer Herrschaf-
ten, Gülten, Städte und Märkte, München
1962, 222, naj bi to bila neka posest blizu
Maribora. Sicer pa se je Jurij Khisl med
drugim nazival tudi s »von Kaltenbrunn und
Gonobitz« – od Fužin in Konjic.
141. 1 Mz 4,21: Njegovemu bratu je bilo ime
Jubál in postal je oče vseh godcev na citre
in flavto.
142. Dan 3,5–7; Ezk 5,11.
143. 5 Mz 31,17.
144. 2 Mz 15,20.
145. Sod 5,3.12.
146. 1 Sam 2: Anina hvalnica Bogu.
147. 1 Sam 16,23.
148. 2 Sam 23,1.
149. Lk 1,46–55; Lk 2,29–32.
150. Prim. Kol 3,16.
151. Očitno tisk. napaka. V 1567 Matt 28,
v 1574 Matt. 26, pravilno: Mt 26,26–29.
175