Page 190 - Jonatan Vinkler, Uporniki, "hudi farji" in Hudičevi soldatje, Dissertationes 17
P. 190
Uporniki, »hudi farji« in Hudičevi soldatje
❙ 135
Martin Luther, Die weyse
der Meß, und geniessung des
hochwirdigen Sacraments: für
die Christliche gemain ver-
teütscht (Nürnberg 1524).
posamezne dežele zlasti v drugem obdobju
reformacije, ko njeno vodstvo preide v roke
posvetnih knezov, po svoji vesti in premis-
leku izoblikovale svoje lastne bogoslužne
redove ter tak premislek umestile tudi v
lastne priročnike, ki so tako obredno ra-
znolikost nazadnje kodificirali – v cerkve-
ne redove posameznih dežel z dominantno
protestantsko cerkvijo. Najpomembneje pa
je seveda bilo, vsaj s teološke perspektive, da
v reformirani maši ni bilo več sledu o maš-
nem kanonu, ki ga je nadomestilo prepro-
sto povabilo k prejetju zakramentov. Poleg
tega se je podoba maše spremenila še v treh
rečeh: opirala se je pretežno na Sveto pismo
in je imela kar najbolj pedagoški (katehe-
tični) značaj, kajti z odpravo mašnega ka-
nona se je okrepil položaj evangelijev in lis-
❙ 135
Martin Luther, Die weyse
der Meß, und geniessung des
hochwirdigen Sacraments: für
die Christliche gemain ver-
teütscht (Nürnberg 1524).
posamezne dežele zlasti v drugem obdobju
reformacije, ko njeno vodstvo preide v roke
posvetnih knezov, po svoji vesti in premis-
leku izoblikovale svoje lastne bogoslužne
redove ter tak premislek umestile tudi v
lastne priročnike, ki so tako obredno ra-
znolikost nazadnje kodificirali – v cerkve-
ne redove posameznih dežel z dominantno
protestantsko cerkvijo. Najpomembneje pa
je seveda bilo, vsaj s teološke perspektive, da
v reformirani maši ni bilo več sledu o maš-
nem kanonu, ki ga je nadomestilo prepro-
sto povabilo k prejetju zakramentov. Poleg
tega se je podoba maše spremenila še v treh
rečeh: opirala se je pretežno na Sveto pismo
in je imela kar najbolj pedagoški (katehe-
tični) značaj, kajti z odpravo mašnega ka-
nona se je okrepil položaj evangelijev in lis-