Page 13 - Janja Žmavc in Igor Ž. Žagar, Kako so Evropejci odkrili neznane dežele in se spoznali z novimi ljudstvi, Evropa v slovenskih osnovnošolskih učbenikih, Dissertationes 14
P. 13
Uvod
tacije uveljavljanje družbene moči trenutno vladajočih in posameznih (eli-
tnih) skupin, ki svojo moč uporabljajo na nelegitimen način tako, da sko-
zi izobraževalno sfero konstruirajo in nadzorujejo znanje (in s tem pogled
na svet), ki temelji na ekskluzivizmu, družbeni neenakosti, rasizmu in ne-
pravičnosti.3
Glavni cilj naše analize je zato pokazati, ali in kako »domnevno zgolj
informativno besedilo uresničuje, artikulira in diseminira« diskurz o
Evropi kot »ideološko pozicijo« (Kress in van Leeuwen, 2006: 14), ozi-
roma če in kako nekatera pojmovanja Evrope v osnovnošolskih učbenikih
odražajo paralele oziroma se naslanjajo na vsakdanje (posplošeno), stereo-
tipno, ideološko pojmovanje, ki ima svoj izvir v političnih opredelitvah iz
druge polovice 20. stol in ga je mogoče identificirati zlasti v kontekstu me-
dijskega poročanja.
Glej van Dijk, 2008: 6.
tacije uveljavljanje družbene moči trenutno vladajočih in posameznih (eli-
tnih) skupin, ki svojo moč uporabljajo na nelegitimen način tako, da sko-
zi izobraževalno sfero konstruirajo in nadzorujejo znanje (in s tem pogled
na svet), ki temelji na ekskluzivizmu, družbeni neenakosti, rasizmu in ne-
pravičnosti.3
Glavni cilj naše analize je zato pokazati, ali in kako »domnevno zgolj
informativno besedilo uresničuje, artikulira in diseminira« diskurz o
Evropi kot »ideološko pozicijo« (Kress in van Leeuwen, 2006: 14), ozi-
roma če in kako nekatera pojmovanja Evrope v osnovnošolskih učbenikih
odražajo paralele oziroma se naslanjajo na vsakdanje (posplošeno), stereo-
tipno, ideološko pojmovanje, ki ima svoj izvir v političnih opredelitvah iz
druge polovice 20. stol in ga je mogoče identificirati zlasti v kontekstu me-
dijskega poročanja.
Glej van Dijk, 2008: 6.