Page 77 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 77
ovzetek 77
Pričujoča monografija predstavlja rezultate Evropskega regionalnega modula
Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja cikla 2016 (Evrop-
ski regionalni modul ICCS 2016). Na mednarodni ravni raziskavo koordinira
IEA, v Sloveniji pa Pedagoški inštitut. V besedilu najprej predstavimo izhodišča
Evropskega regionalnega modula v smislu strukture in vsebin, nato rezultate.
Pri tem smo se še posebej omejili na Slovenijo – pri nas je v Evropskem regio-
nalnem modulu ICCS 2016 sodelovalo 2.844 učencev – osmošolcev.
Evropski regionalni modul ICCS 2016 je vseboval vprašanja, ki se osredoto-
čajo zlasti na afektivne in vedenjske domene. Vključeval je 11 vprašanj, katerih
cilj je bil raziskati zanimanje učencev in njihova stališča o naslednjih državljan-
skih vprašanjih, povezanih z Evropo: percepcija učencev o njihovi evropski
identiteti; poročanje učencev o možnostih učenja o Evropi v šoli; stališča učen-
cev o svobodi evropskih državljanov do dela in prebivanja v Evropi; odnosi
učencev do priseljevanja; stališča učencev do sodelovanju med evropskimi dr-
žavami; učenčevo dojemanje diskriminacije v Evropi; učenčevo dojemanje pri-
hodnosti Evrope; učenčeva pričakovanja o njegovem življenju v prihodnosti;
stališča učencev do političnega in etičnega potrošništva; stališča učencev do
starosti, pri kateri bi morali mladi pridobiti različne pravice in obveznosti; učen-
čeve percepcije o Evropski uniji.
Slovenija v Evropskem regionalnem modulu ICCS 2016 ne sodeluje prvič,
zato je mogoče primerjati nekatere rezultate med cikloma 2009 in 2016, enako
kot pri drugih sodelujočih izobraževalnih sistemih, ki so sodelovali v obeh ciklih.
Bralcu priporočamo, da to besedilo bere skupaj z monografijo Državljan-
ska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske
vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016) (Klemenčič et al., 2019).
Pričujoča monografija predstavlja rezultate Evropskega regionalnega modula
Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja cikla 2016 (Evrop-
ski regionalni modul ICCS 2016). Na mednarodni ravni raziskavo koordinira
IEA, v Sloveniji pa Pedagoški inštitut. V besedilu najprej predstavimo izhodišča
Evropskega regionalnega modula v smislu strukture in vsebin, nato rezultate.
Pri tem smo se še posebej omejili na Slovenijo – pri nas je v Evropskem regio-
nalnem modulu ICCS 2016 sodelovalo 2.844 učencev – osmošolcev.
Evropski regionalni modul ICCS 2016 je vseboval vprašanja, ki se osredoto-
čajo zlasti na afektivne in vedenjske domene. Vključeval je 11 vprašanj, katerih
cilj je bil raziskati zanimanje učencev in njihova stališča o naslednjih državljan-
skih vprašanjih, povezanih z Evropo: percepcija učencev o njihovi evropski
identiteti; poročanje učencev o možnostih učenja o Evropi v šoli; stališča učen-
cev o svobodi evropskih državljanov do dela in prebivanja v Evropi; odnosi
učencev do priseljevanja; stališča učencev do sodelovanju med evropskimi dr-
žavami; učenčevo dojemanje diskriminacije v Evropi; učenčevo dojemanje pri-
hodnosti Evrope; učenčeva pričakovanja o njegovem življenju v prihodnosti;
stališča učencev do političnega in etičnega potrošništva; stališča učencev do
starosti, pri kateri bi morali mladi pridobiti različne pravice in obveznosti; učen-
čeve percepcije o Evropski uniji.
Slovenija v Evropskem regionalnem modulu ICCS 2016 ne sodeluje prvič,
zato je mogoče primerjati nekatere rezultate med cikloma 2009 in 2016, enako
kot pri drugih sodelujočih izobraževalnih sistemih, ki so sodelovali v obeh ciklih.
Bralcu priporočamo, da to besedilo bere skupaj z monografijo Državljan-
ska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske
vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016) (Klemenčič et al., 2019).