Page 77 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 77
ovzetek 77

Pričujoča monografija predstavlja rezultate Evropskega regionalnega modula
Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja cikla 2016 (Evrop-
ski regionalni modul ICCS 2016). Na mednarodni ravni raziskavo koordinira
IEA, v Sloveniji pa Pedagoški inštitut. V besedilu najprej predstavimo izhodišča
Evropskega regionalnega modula v smislu strukture in vsebin, nato rezultate.
Pri tem smo se še posebej omejili na Slovenijo – pri nas je v Evropskem regio-
nalnem modulu ICCS 2016 sodelovalo 2.844 učencev – osmošolcev.

Evropski regionalni modul ICCS 2016 je vseboval vprašanja, ki se osredoto-
čajo zlasti na afektivne in vedenjske domene. Vključeval je 11 vprašanj, katerih
cilj je bil raziskati zanimanje učencev in njihova stališča o naslednjih državljan-
skih vprašanjih, povezanih z Evropo: percepcija učencev o njihovi evropski
identiteti; poročanje učencev o možnostih učenja o Evropi v šoli; stališča učen-
cev o svobodi evropskih državljanov do dela in prebivanja v Evropi; odnosi
učencev do priseljevanja; stališča učencev do sodelovanju med evropskimi dr-
žavami; učenčevo dojemanje diskriminacije v Evropi; učenčevo dojemanje pri-
hodnosti Evrope; učenčeva pričakovanja o njegovem življenju v prihodnosti;
stališča učencev do političnega in etičnega potrošništva; stališča učencev do
starosti, pri kateri bi morali mladi pridobiti različne pravice in obveznosti; učen-
čeve percepcije o Evropski uniji.

Slovenija v Evropskem regionalnem modulu ICCS 2016 ne sodeluje prvič,
zato je mogoče primerjati nekatere rezultate med cikloma 2009 in 2016, enako
kot pri drugih sodelujočih izobraževalnih sistemih, ki so sodelovali v obeh ciklih.

Bralcu priporočamo, da to besedilo bere skupaj z monografijo Državljan-
ska vzgoja v Sloveniji: nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske
vzgoje in izobraževanja (IEA ICCS 2016) (Klemenčič et al., 2019).
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82