Page 33 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 33
ljudje. V raziskavah Eurobarometer 86 iz leta 2016 (Evropska komisija, 2016c) 33
in European Social Survey je bilo ugotovljeno, da imajo Evropejci raje imigran-
te iz iste rasne ali etnične skupine in imajo negativne občutke do imigrantov
iz revnejših držav izven Evrope. V zvezi z učinki migracij so Evropejci poudari-
li negativen vpliv imigracije na njihovo vsakdanje življenje (npr. kriminal in ka-
kovost zdravstvenih in socialnih storitev). Splošna vprašanja, povezana s kultu-
ro, so povzročila manj skrbi, čeprav so primerjave s prejšnjimi cikli pokazale, da
so se ti občutki sčasoma rahlo krepili (Heath in Richards, 2016).8
Stališča učencev do svobode gibanja znotraj EU
Evropski regionalni vprašalnik ICCS 2016 je vključeval vprašanje s šestimi trdit-
vami, s katerimi smo želeli pridobiti stališča učencev o svobodi gibanja v Evro-
pi in o tem, ali oziroma kdaj bi morala biti ta svoboda omejena. Učenci so na tr-
ditve odgovarjali tako, da so pri vsaki trditvi izbrali eno od naslednjih kategorij:
zelo se strinjam, strinjam se, ne strinjam se, sploh se ne strinjam.
Rezultati, ki jih predstavljamo na sliki 4.1, kažejo deleže učencev, ki so se
s posameznimi trditvami strinjali ali zelo strinjali. Tudi pri teh trditvah vidimo
med učenci posameznih izobraževalnih sistemov različno strinjanje. Vendar vi-
dimo, da je največja razlika med izobraževalnimi sistemi pri tistih trditvah, ki
se nanašajo na omejitve pri gibanju (vse trditve so vezane na delo). Naši učen-
ci pri stališču, da je potrebno državljanom evropskih držav dovoliti, da dela-
jo kjerkoli v Evropi, ker je to dobro za evropsko gospodarstvo, ne odstopajo
od evropskega ICCS-povprečja. S tem se je strinjalo in zelo strinjalo približno
95 % naših učencev. Da bi državljanom evropskih držav moralo biti dovolje-
no, da delajo kjerkoli v Evropi,9 se je v evropskem povprečju ICCS 2016 strinjalo
okoli 92 % učencev, v Sloveniji pa nekoliko več, in sicer okoli 95 % učencev (pri
tej postavki so torej naši učenci nad evropskim povprečjem ICCS 2016). Nad
evropskim povprečjem ICCS 2016 so tudi pri naslednji trditvi – več naših učen-
cev, in sicer okoli 91 %, se je strinjalo in zelo strinjalo s trditvijo, da dovoljenje
evropskim državljanom, da delajo kjerkoli v Evropi pripomore k zmanjšanju
brezposelnosti, kakor je to značilno za evropsko povprečje ICCS 2016, ki je oko-
li 89 %. Poglejmo si še preostale tri trditve učencev, ki se nanašajo na omeji-
tve gibanja v Evropi. Pri trditvi, da bi moralo biti le omejenemu številu ljudi do-
voljeno, da se zaradi dela preselijo iz ene v drugo evropsko državo, naši učenci
statistično značilno ne odstopajo od evropskega povprečja ICCS 2016. Statistič-
no značilno pa odstopajo pri preostalih dveh trditvah. Manj naših učencev, ka-
kor je to značilno za evropsko povprečje ICCS 2016, se strinja ali zelo strinja s tr-
ditvijo, da bi državljanom evropskih držav, ki želijo delati v drugi državi, smeli
8 Ibid.
9 Brez dodatnega pogoja, kakor je bil naveden pri predhodni trditvi.
stališča učencev o svobodi gibanja in imigracijah v evropi
in European Social Survey je bilo ugotovljeno, da imajo Evropejci raje imigran-
te iz iste rasne ali etnične skupine in imajo negativne občutke do imigrantov
iz revnejših držav izven Evrope. V zvezi z učinki migracij so Evropejci poudari-
li negativen vpliv imigracije na njihovo vsakdanje življenje (npr. kriminal in ka-
kovost zdravstvenih in socialnih storitev). Splošna vprašanja, povezana s kultu-
ro, so povzročila manj skrbi, čeprav so primerjave s prejšnjimi cikli pokazale, da
so se ti občutki sčasoma rahlo krepili (Heath in Richards, 2016).8
Stališča učencev do svobode gibanja znotraj EU
Evropski regionalni vprašalnik ICCS 2016 je vključeval vprašanje s šestimi trdit-
vami, s katerimi smo želeli pridobiti stališča učencev o svobodi gibanja v Evro-
pi in o tem, ali oziroma kdaj bi morala biti ta svoboda omejena. Učenci so na tr-
ditve odgovarjali tako, da so pri vsaki trditvi izbrali eno od naslednjih kategorij:
zelo se strinjam, strinjam se, ne strinjam se, sploh se ne strinjam.
Rezultati, ki jih predstavljamo na sliki 4.1, kažejo deleže učencev, ki so se
s posameznimi trditvami strinjali ali zelo strinjali. Tudi pri teh trditvah vidimo
med učenci posameznih izobraževalnih sistemov različno strinjanje. Vendar vi-
dimo, da je največja razlika med izobraževalnimi sistemi pri tistih trditvah, ki
se nanašajo na omejitve pri gibanju (vse trditve so vezane na delo). Naši učen-
ci pri stališču, da je potrebno državljanom evropskih držav dovoliti, da dela-
jo kjerkoli v Evropi, ker je to dobro za evropsko gospodarstvo, ne odstopajo
od evropskega ICCS-povprečja. S tem se je strinjalo in zelo strinjalo približno
95 % naših učencev. Da bi državljanom evropskih držav moralo biti dovolje-
no, da delajo kjerkoli v Evropi,9 se je v evropskem povprečju ICCS 2016 strinjalo
okoli 92 % učencev, v Sloveniji pa nekoliko več, in sicer okoli 95 % učencev (pri
tej postavki so torej naši učenci nad evropskim povprečjem ICCS 2016). Nad
evropskim povprečjem ICCS 2016 so tudi pri naslednji trditvi – več naših učen-
cev, in sicer okoli 91 %, se je strinjalo in zelo strinjalo s trditvijo, da dovoljenje
evropskim državljanom, da delajo kjerkoli v Evropi pripomore k zmanjšanju
brezposelnosti, kakor je to značilno za evropsko povprečje ICCS 2016, ki je oko-
li 89 %. Poglejmo si še preostale tri trditve učencev, ki se nanašajo na omeji-
tve gibanja v Evropi. Pri trditvi, da bi moralo biti le omejenemu številu ljudi do-
voljeno, da se zaradi dela preselijo iz ene v drugo evropsko državo, naši učenci
statistično značilno ne odstopajo od evropskega povprečja ICCS 2016. Statistič-
no značilno pa odstopajo pri preostalih dveh trditvah. Manj naših učencev, ka-
kor je to značilno za evropsko povprečje ICCS 2016, se strinja ali zelo strinja s tr-
ditvijo, da bi državljanom evropskih držav, ki želijo delati v drugi državi, smeli
8 Ibid.
9 Brez dodatnega pogoja, kakor je bil naveden pri predhodni trditvi.
stališča učencev o svobodi gibanja in imigracijah v evropi