Page 31 - Eva Klemenčič, Plamen V. Mirazchiyski, Jure Novak. 2019. Kako mladi vidijo Evropo – zaznave osmošolcev o Evropi in Evropski uniji: nacionalno poročilo Evropskega regionalnega modula ICCS 2016. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 14
P. 31
tališča učencev o svobodi gibanja 31
in imigracijah v Evropi

V to poglavje so vključene ugotovitve o odnosu učencev do svobode giban­
ja in imigracijah znotraj Evrope.1 Poglavje obravnava tudi ugotovitve o odno-
sih učencev do enakih pravic za priseljence (npr. glasovanje, izobraževanje). Ti
konstrukti odražajo vsebinsko domeno, ki je povezana z odnosom učencev do
državljanskih načel in vključena v afektivno-vedenjsko dimenzijo ocenjevalne-
ga okvira ICCS 2016.2

Svoboda gibanja in prebivanja oseb v EU podpira razvoj EU-državljanstva
od Maastrichtske pogodbe iz leta 1992 naprej. Določbe, ki podpirajo pravico
oseb do prostega gibanja in prebivanja na ozemlju držav članic EU, so vklju-
čene v Direktivo 2004/38 /EC. Letno poročilo Evropske komisije o mobilnosti
delovne sile v EU leta 2016 je pokazalo, da je v letu 2015 skoraj 12,5 milijona
delovno sposobnih državljanov EU-28 prebivalo v državi članici, ki ni država
njihovega državljanstva, znotraj regije EU/EFTA. V šestih državah so gostili sko-
raj 75 % premikov po EU-28: Nemčija (2,7 milijona), Združeno kraljestvo (2,1 mi-
lijona), Španija (1,4 milijona), Italija (1,1 milijona) ter Francija in Švica (približno
950,000). Države z najvišjim deležem migrantov iz EU-28 glede na celotno pre-
bivalstvo so bile Luksemburg (43 %), Švica (19 %), Ciper (15 %), Irska (10 %) in
Belgija (14 %) (Fries-Tersch, Tugran in Bradley, 2016).3

Anketa, ki je bila izvedena spomladi 2016 (ang. Standard Eurobarometer
85), je poudarila splošna pozitivna občutja glede prostega gibanja, pri čemer

1 Kar evropskim državljanom omogoča delo in bivanje po vsej Evropi.

2 Več o tem glej v W. Schulz et al., IEA International Civic and Citizenship Education Study 2016: Asses-
sment Framework (Amsterdam: IEA, 2016).

3 B., Losito et al., Young People‘s Perceptions of Europe in a Time of Change: IEA International Civic and Ci-
tizenship Education Study 2016 European Report (Amsterdam: IEA, 2018), 20.
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36