Page 206 - Šolsko polje, XXVIII, 2017, no. 3-4: Education and the American Dream, ed. Mitja Sardoč
P. 206
šolsko polje, letnik xxviii, številka 3–4

KONFLIKTNE NARACIJE AMERIŠKIH SANJ: OBAMOVE
ENAKE MOŽNOSTI IN TRUMPOV ‘MAKE AMERICA GREAT
AGAIN’
Michael A. Peters
Esej opisuje oblikovanje ameriških sanj kot retoričnega sredstva, ki up-
orablja pripovedne vire, da bi [ponovno] povedala zgodbo o zgodovini
Amerike kot filozofsko refleksijo o temeljni vrednoti družbene enakos-
ti, ki opredeljuje nacionalno identiteto ter prihodnost, ki bi si jo lahko
želeli vsi Američani. Zgodbo o Ameriki, kot jo je opisal James Truslow
Adams v začetku 30-ih let 20. Stoletja, so uporabljali različni politiki in
javne osebnosti, da bi združili državo in predstavili prihodnost, ki jo je
mogoče ponovno odkriti v ameriški preteklosti, v besedah u​ stave ter v bo-
jih ki jih je predstavljalo gibanje za državljanske pravice za rasno enakost.
Ta esej preučuje Obamove prepričljive govore, v katerih so ameriške sanje
osrednjega pomena za njegovo izvolitev ter za osrednjo vlogo izobraževan-
ja v njegovi viziji Amerike. To združujočo in pozitivno politiko postavi
nasproti razdvajajočemu pogledu, ki je značilen za Trumpovo različico
“Make America Great Again!” ki temelji na politiki zavisti ter izigravanju
čustev kar hkrati spremlja vzpon alternativne desnice.
Ključne besede: ep, James Truslow Adams, Obama, enake možnosti,
Trump, vzpon alternativne desnice
PERVERSION OF THE AMERICAN DREAM
Darko Štrajn
The American dream and the Enlightenment overlap in more than one
sense, and they both certainly include in their core an idea of the eman-
cipative role of education. Individualism, equal opportunity, and success
as “the constitutive elements of the Dream” (Ghosh) are the basic con-
cepts that form an “elastic” ideology supporting different political ideals.
The mythology of the American Dream could be viewed through the con-
cept of “invented tradition”, which was itself invented in the seminal vol-
ume, edited by Hobsbawm and Ranger (1983). Far from being just an ob-
ject of illusions of everyday consciousness, the American Dream possess a
body of highly articulate ideas and it is represented by many works of lit-
erature and art – emphatically including the art of cinema. The key con-
tradiction, “hidden” within the American Dream, is rooted in many di-
verse visions of individualism as a foundation of freedom. Anyway, the
notion of education within the discourse of the American Dream lost ex-
actly what its democratic promise was of equal chances for the willing
individuals. Although a stratification of the educational opportunities

204
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211