Page 228 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 228
ššoollsskkoo ppoolljjee,, lleettnniikk xxxxviiiii,, šštteevviillkkaa 33––44

primeri dobrih praks partnerskega sodelovanja med vzgojno-izobraževal­
nimi zavodi in kulturnimi ustanovami.  

Ker se pedagoški delavci skupaj z otroki pri svojem delu ob branju
različnih umetniških del, ogledu filmov in predstav ipd. srečujejo tudi
z zdravstvenimi temami in ker so pedagoški delavci izrazili potrebo po
znanjih in veščinah s področja zdravja, kar je pokazala raziskava Zdrav­
je v šoli, 2013, so se povezali strokovnjaki Nacionalnega inštituta za jav­
no zdravje, Ministrstva za kulturo, Ministrstva za izobraževanje, znanost
in šport z različnimi strokov njaki s področja kulture, da so pripravili oba
priročnika. 

Smernice za zdravstvene teme ponujajo natančnejši vpogled v neka­
tere ključne usmeritve za delo z mladimi ob obravnavi zahtevnih zdrav­
stvenih tem, kot so šole in učitelji o vključevanju zdravja v šolsko okolje
(Helena Jeriček Klanšček), razvojne značilnosti otrok in mladostnikov po
posameznih starostnih skupinah (Mateja Gorenc, Helena Jeriček, Klanš­
ček, Maja Bajt); v priročniku obstajajo tudi smernice za obravnavo dušev­
nega zdravja (Saška Roškar, Nuša Konec Juričič), smernice za obravnavo
motenj hranjenja (Alenka Hafner), smernice za obravnavo zdravega pre­
hranjevanja (Matej Gregorič, Stojan Kostanjevec), smernice za obravnavo
telesne dejavnosti (Samo Belavič Pučnik), smernice za obravnavo zdrave
spolnosti (Tanja Torkar, Alenka Hafner), smernice za obravnavo proble­
matike alkohola in tobaka (Maja Zorko, Helena Koprivnikar) in smerni­
ce za obravnavo drog (Marijana Kašnik, Nina Pogorevc, Andreja Drev).

Priročnik jasno predstavi definicije zdravja, duševnih motenj, raz­
vojnih značilnosti in težav otrok. Učitelji in vzgojitelji, svetovalni delavci
in starši so s tem priročnikom dobili možnost in priložnost, da svojo stro­
kovno kompetentnost dopolnijo in potrdijo svojo sposobnost vživljanja v
otroke in mladostnike, v njihove stiske in potrebe. Zato se estetska kom­
ponenta priročnika prepleta z etično, ki je v medsebojni skrbi in podpo­
ri za zdravo življenje.

Povezovanje znanosti in umetnosti ustreza levi in desni polovici na­
ših možganov. Naštete zdravstvene teme iz prvega zbornika vzgojitelji
uporabljajo samostojno ali pa tudi pri analizi umetniških del, ki so opre­
deljena v drugem zborniku.

Drugi zbornik/priročnik (2016b) je izdalo Društvo za širjenje film­
ske kulture KINO! v sodelovanju z Ministrstvom za kulturo, Ministr­
stvom za izobraževanje, znanost in šport ter Ministrstvom za zdravje. Ker
ta publikacija smiselno dopolnjuje prvo, ju obravnavamo skupaj. Publika­
cija ima šest poglavij, ki zastopajo posamezne umetnostne veje. V njih av­
torji predstavljajo kulturno-umetnostne vsebine, ki vsaka s svojstvenimi
izraznimi sredstvi, inherentnimi posameznemu mediju, razpirajo aktual­

226
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233