Page 227 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 227
Recenzija

Kako povezati priročnika Zdravje skozi umetnost in Skozi zdravje
o umetnosti
Prvo publikacijo, ki je obenem zbornik in didaktični priročnik (2016a),
so pripravili sodelavci Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Ministr­
stvo za kulturo in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Uvod v
zbornik je napisala Alenka Kovšca, socialna pedagoginja. Gre za prvi to­
vrstni priročnik pri nas, ki je namenjen predvsem pedagoškim, socialnim,
zdravstvenim delavcem, ki delajo z otroki in mladostniki. Nudi smerni­
ce za pogovore o izbranih zdravstvenih vsebinah tudi s pomočjo različ­
nih vsebin umetniških del. Avtorji zbornika (2016a) odsvetujejo, da bi se
vzgojitelji otrok in mladine kompleksnejših in zahtevnejših zdravstvenih
ter umetniških tem lotevali prezgodaj ali na nestrokoven in neempatičen
način že zato, ker so med otroki in mladino tudi prizadeti, ranjeni, bolni,
travmatizirani. Očitno je, da se morajo našteti vzgojitelji didaktično pri­
praviti na pouk že pred skupnim branjem/ogledom/poslušanjem izbrane­
ga umetniškega dela, med poukom pa morajo učencem omogočiti dobro
počutje in varno okolje za izražanje njihovega doživljanja, da lahko steče
sproščen pogovor. 

Teme je možno uporabiti samostojno ali skupaj z izborom umetni­
ških delih, ki jih prinaša drugi priročnik/zbornik (2016b). Teme obeh
zbornikov/priročnikov so bile letos že osmič predstavljene na Bazarju, ki
vedno znova dokazuje, da nas kultura povezuje. Ne gre le za interdisci­
plinarno povezavo različnih strok, ampak tudi za medsebojno povezavo
zdravstvene in umetnostne oz. estetske vzgoje. Predstavljeni so bili tudi

225
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232