Page 13 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2023. Digitalna knjižnica, Dissertationes 46
P. 13
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-351-6.13-15
Raziskovanje priložnosti in pasti digitalizacije
v izobraževanju
Predgovor
Ana Mlekuž
V 21. stoletju se je področje izobraževanja zaradi razvoja tehnologije in
digitalizacije znašlo na prelomnici. V zadnjih nekaj desetletjih so namreč
digitalne tehnologije prodrle v vse vidike sodobnega življenja ter spremeni-
le način komuniciranja, dela ter vzpostavljanja in vzdrževanja medčloveš-
kih odnosov. Vse to pa vpliva tudi na področje izobraževanja, ki je kot te-
melj človeškega napredka in družbenega razvoja dinamičen proces in ki se
razvija v skladu s spreminjajočimi se potrebami izobraževalcev_k, učen-
cev_k in širšega družbenega konteksta. Digitalna revolucija je na področje
izobraževanja vnesla korenite spremembe, za katere so značilni široka po-
vezljivost, hiter dostop do velike količine informacij in nova komunikacij-
ska orodja, kar je sprožilo spremembo paradigme v načinu pridobivanja,
razširjanja in uporabe znanja. Sklenemo lahko, da je na področju izobraže-
vanja digitalizacija, še posebej v času po pandemiji, prinesla novo obdobje,
ki postavlja pod vprašaj stare pedagoške paradigme in na novo opredeljuje
vloge tako izobraževalnih politik, izobraževalcev_k, učencev_k in ostalih
deleženikov, povezanih s tem področjem.
Pričujoča monografija z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in izobraže-
vanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti« se osre-
dotoča na kompleksne spremembe, ki jih prinaša digitalizacija ter vklju-
čevanje digitalnih tehnologij v izobraževalne procese, ter ponuja različne
razmisleke ter poglede na ta proces, saj razčlenjuje večplastne razsežnosti te
spremembe in preučuje zapleteno mrežo politik, ki jo podpirajo. Sestavlje-
13
Raziskovanje priložnosti in pasti digitalizacije
v izobraževanju
Predgovor
Ana Mlekuž
V 21. stoletju se je področje izobraževanja zaradi razvoja tehnologije in
digitalizacije znašlo na prelomnici. V zadnjih nekaj desetletjih so namreč
digitalne tehnologije prodrle v vse vidike sodobnega življenja ter spremeni-
le način komuniciranja, dela ter vzpostavljanja in vzdrževanja medčloveš-
kih odnosov. Vse to pa vpliva tudi na področje izobraževanja, ki je kot te-
melj človeškega napredka in družbenega razvoja dinamičen proces in ki se
razvija v skladu s spreminjajočimi se potrebami izobraževalcev_k, učen-
cev_k in širšega družbenega konteksta. Digitalna revolucija je na področje
izobraževanja vnesla korenite spremembe, za katere so značilni široka po-
vezljivost, hiter dostop do velike količine informacij in nova komunikacij-
ska orodja, kar je sprožilo spremembo paradigme v načinu pridobivanja,
razširjanja in uporabe znanja. Sklenemo lahko, da je na področju izobraže-
vanja digitalizacija, še posebej v času po pandemiji, prinesla novo obdobje,
ki postavlja pod vprašaj stare pedagoške paradigme in na novo opredeljuje
vloge tako izobraževalnih politik, izobraževalcev_k, učencev_k in ostalih
deleženikov, povezanih s tem področjem.
Pričujoča monografija z naslovom »Raziskovanje v vzgoji in izobraže-
vanju: Digitalizacija vzgoje in izobraževanja – priložnosti in pasti« se osre-
dotoča na kompleksne spremembe, ki jih prinaša digitalizacija ter vklju-
čevanje digitalnih tehnologij v izobraževalne procese, ter ponuja različne
razmisleke ter poglede na ta proces, saj razčlenjuje večplastne razsežnosti te
spremembe in preučuje zapleteno mrežo politik, ki jo podpirajo. Sestavlje-
13