Page 180 - Ana Kozina and Nora Wiium, eds. ▪︎ Positive Youth Development in Contexts. Ljubljana: Educational Research Institute, 2021. Digital Library, Dissertationes (Scientific Monographs), 42.
P. 180
positive youth development in contexts
Sistematični teoretični pregled intervencij za zmanjševanje etničnih predsodkov do migrantov
in etničnih manjšin, zasnovanih na medskupinskem kontaktu, v šolskem kontekstu
Povzetek
Pomemben dejavnik uspešnosti integracije vse številčnejših otrok
migrantov in pripadnikov etničnih manjšin v obstoječo skupnost pred-
stavljajo pozitivni medskupinski odnosi v šoli, ki pa so pogosto oteženi za-
radi predsodkov do tujih etničnih skupin s strani otrok iz lokalne skup-
nosti. Predsodki s strani lokalnega okolja za otroke begunce in migrante
predstavljajo pomemben dejavnik tveganja za socialno izolacijo, učno ne-
uspešnost, čustvene stiske in vedenjske težave. Intervencije, zasnovane na
medskupinskem kontaktu, so se pokazale kot najbolj učinkovite med in-
tervencijami za zmanjševanje etničnih predsodkov. Pričujoč članek obse-
ga pregled študij, ki so izvedle intervencije, zasnovane na medskupinskem
kontaktu, z namenom zmanjševanja predsodkov do beguncev, migran-
tov in etničnih manjšin v osnovnih in srednjih šolah. Povzema izsledke o
učinkovitosti posameznih različic medskupinskega kontakta (neposredne-
ga, razširjenega, posrednega in namišljenega) ter najnovejša odkritja glede
splošnih dejavnikov, ki vplivajo na učinkovitost intervencij v šolskem kon-
tekstu, kot so starost udeležencev, njihova etnična pripadnost, izvajalec in-
tervencije, dolžina intervencij, število intervencij ter vrsta merjenih izidov
(afektivni, kognitivni in vedenjski). Na koncu so navedeni praktični na-
potki za izvedbo uspešne intervencije z namenom zmanjševanja etničnih
predsodkov s pomočjo neposrednega in posrednega kontakta v osnovnih
in srednjih šolah.
Ključne besede: zmanjševanje predsodkov, otroci in mladostniki, et-
nični predsodki, medskupinski kontakt, sistematični teoretični pregled
Introduction
The ongoing armed conflicts in Syria, Afghanistan and Iraq of recent
years have prompted mass migrations to countries with an ethnically ho-
mogenous population in Europe and elsewhere. Between 2013 and 2017,
the number of migrants in OECD countries tripled from 2 to 5.9 million
(UNHCR,2018), with up to 23% of the 1.2 million asylum-seekers in 2016
being aged less than 13 years (Eurostat, 2017). These children attend school
in their host country as part of the integration process in the hope of learn-
ing the local language, adapting to the new culture, and developing a rela-
tionship with the local community.
180
Sistematični teoretični pregled intervencij za zmanjševanje etničnih predsodkov do migrantov
in etničnih manjšin, zasnovanih na medskupinskem kontaktu, v šolskem kontekstu
Povzetek
Pomemben dejavnik uspešnosti integracije vse številčnejših otrok
migrantov in pripadnikov etničnih manjšin v obstoječo skupnost pred-
stavljajo pozitivni medskupinski odnosi v šoli, ki pa so pogosto oteženi za-
radi predsodkov do tujih etničnih skupin s strani otrok iz lokalne skup-
nosti. Predsodki s strani lokalnega okolja za otroke begunce in migrante
predstavljajo pomemben dejavnik tveganja za socialno izolacijo, učno ne-
uspešnost, čustvene stiske in vedenjske težave. Intervencije, zasnovane na
medskupinskem kontaktu, so se pokazale kot najbolj učinkovite med in-
tervencijami za zmanjševanje etničnih predsodkov. Pričujoč članek obse-
ga pregled študij, ki so izvedle intervencije, zasnovane na medskupinskem
kontaktu, z namenom zmanjševanja predsodkov do beguncev, migran-
tov in etničnih manjšin v osnovnih in srednjih šolah. Povzema izsledke o
učinkovitosti posameznih različic medskupinskega kontakta (neposredne-
ga, razširjenega, posrednega in namišljenega) ter najnovejša odkritja glede
splošnih dejavnikov, ki vplivajo na učinkovitost intervencij v šolskem kon-
tekstu, kot so starost udeležencev, njihova etnična pripadnost, izvajalec in-
tervencije, dolžina intervencij, število intervencij ter vrsta merjenih izidov
(afektivni, kognitivni in vedenjski). Na koncu so navedeni praktični na-
potki za izvedbo uspešne intervencije z namenom zmanjševanja etničnih
predsodkov s pomočjo neposrednega in posrednega kontakta v osnovnih
in srednjih šolah.
Ključne besede: zmanjševanje predsodkov, otroci in mladostniki, et-
nični predsodki, medskupinski kontakt, sistematični teoretični pregled
Introduction
The ongoing armed conflicts in Syria, Afghanistan and Iraq of recent
years have prompted mass migrations to countries with an ethnically ho-
mogenous population in Europe and elsewhere. Between 2013 and 2017,
the number of migrants in OECD countries tripled from 2 to 5.9 million
(UNHCR,2018), with up to 23% of the 1.2 million asylum-seekers in 2016
being aged less than 13 years (Eurostat, 2017). These children attend school
in their host country as part of the integration process in the hope of learn-
ing the local language, adapting to the new culture, and developing a rela-
tionship with the local community.
180