Page 12 - Tiffany L. Hutchins, Patricia A. Prelock, Nika Knez in Maša Vidmar. 2020. Vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
P. 12
Izvajalec: »To je Brina« (pokaže na Brino).
(počaka 1 sekundo)
»Brina želi jesti piškot« (pokaže na piškot).
(počaka 3 sekunde, nato obrne stran)
»Kaj želi Brina?«
Če se otrok ne odzove, testator uporabi POMOČ 1
»Ali Brina želi torto (pokaže na torto), piškot (pokaže na
piškot), liziko (pokaže na liziko) ali čokolado (pokaže na
čokolado).
Kazanje na slike je potrebno uporabiti tudi pri izvajanju nalog, da bi pou-
darili pomembne vidike zgodbe, ki vključujejo zaznavanje (tj. kaj ljudje vidijo
ali ne vidijo) in znanje (tj. kaj ljudje mislijo). Na primer, več nalog zahteva, da
izpraševanec (otrok) upošteva zaznavanje ali prepričanje osebe v zgodbici. Ko
sta v zgodbici prisotna ta dva vidika, ju je potrebno poudariti s kazanjem med
branjem. Za ponazoritev tega, izvajalec pri nalogi D naredi slednje:
12 Izvajalec: »Jana je v parku« (pokaže na Jano)
»Nejc je prav tako v parku« (pokaže na Nejca)
»Jana in Nejc gledata kip« (pokaže na kip)
(počaka 1 sekundo)
»Kaj vidi Jana (pokaže na Janin obraz), ko gleda kip
(premakne prst z Janinega obraza na kip)? Pokaži, kaj
vidi?« (pokaže na vse štiri možne odgovore)
Med izvajanjem z vedenjskimi nalogami je potrebno sproti izpolnjevati tu-
di list za točkovanje, vendar naj se točke vpisuje čim bolj neopazno, tako da
med izvedbo ne odvračamo otrokove pozornosti od testnega gradiva. Za upo-
rabo sta na voljo dva obrazca: daljša oblika z navodili za reševanje in krajša
oblika brez obširnih navodil. Obe obliki vsebujeta opozorila, kdaj je potrebno
določeno vprašanje preskočiti. Ko otrok napačno odgovori na kontrolno (spo-
minsko) vprašanje (KV) se naloga zaključi, nadaljnja testna vprašanja pri tej na-
logi se točkujejo z 0, testiranje pa se nadaljuje z naslednjo nalogo. Obe verziji
vsebujeta tudi prostor, kjer testator obkroži, ali je otrok odgovoril pravilno (P)
oz. napačno (N) na kontrolna vprašanja, in prostor, ali je otrok odgovoril pra-
vilno na testno vprašanje (1) in dobil točko oz. ni odgovoril pravilno na testno
vprašanje in ni dobil točke (0). Za vsako testno vprašanje imata obe obliki tudi
prostor za odgovor na (neobvezno) vprašanje za utemeljitev. Daljša oblika vse-
buje dejansko besedilo vedenjskih nalog, kot tudi pomožna vprašanja, ki jih
lahko pri vsakem testnem ali pa kontrolnem vprašanju uporabimo v primeru
neodzivnosti otroka na prvo vprašanje. Uporaba daljše oblike je priporočljiva
v primeru, ko testiranje z Vedenjskimi nalogami teorije uma opravljajo tisti, ki
vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge
(počaka 1 sekundo)
»Brina želi jesti piškot« (pokaže na piškot).
(počaka 3 sekunde, nato obrne stran)
»Kaj želi Brina?«
Če se otrok ne odzove, testator uporabi POMOČ 1
»Ali Brina želi torto (pokaže na torto), piškot (pokaže na
piškot), liziko (pokaže na liziko) ali čokolado (pokaže na
čokolado).
Kazanje na slike je potrebno uporabiti tudi pri izvajanju nalog, da bi pou-
darili pomembne vidike zgodbe, ki vključujejo zaznavanje (tj. kaj ljudje vidijo
ali ne vidijo) in znanje (tj. kaj ljudje mislijo). Na primer, več nalog zahteva, da
izpraševanec (otrok) upošteva zaznavanje ali prepričanje osebe v zgodbici. Ko
sta v zgodbici prisotna ta dva vidika, ju je potrebno poudariti s kazanjem med
branjem. Za ponazoritev tega, izvajalec pri nalogi D naredi slednje:
12 Izvajalec: »Jana je v parku« (pokaže na Jano)
»Nejc je prav tako v parku« (pokaže na Nejca)
»Jana in Nejc gledata kip« (pokaže na kip)
(počaka 1 sekundo)
»Kaj vidi Jana (pokaže na Janin obraz), ko gleda kip
(premakne prst z Janinega obraza na kip)? Pokaži, kaj
vidi?« (pokaže na vse štiri možne odgovore)
Med izvajanjem z vedenjskimi nalogami je potrebno sproti izpolnjevati tu-
di list za točkovanje, vendar naj se točke vpisuje čim bolj neopazno, tako da
med izvedbo ne odvračamo otrokove pozornosti od testnega gradiva. Za upo-
rabo sta na voljo dva obrazca: daljša oblika z navodili za reševanje in krajša
oblika brez obširnih navodil. Obe obliki vsebujeta opozorila, kdaj je potrebno
določeno vprašanje preskočiti. Ko otrok napačno odgovori na kontrolno (spo-
minsko) vprašanje (KV) se naloga zaključi, nadaljnja testna vprašanja pri tej na-
logi se točkujejo z 0, testiranje pa se nadaljuje z naslednjo nalogo. Obe verziji
vsebujeta tudi prostor, kjer testator obkroži, ali je otrok odgovoril pravilno (P)
oz. napačno (N) na kontrolna vprašanja, in prostor, ali je otrok odgovoril pra-
vilno na testno vprašanje (1) in dobil točko oz. ni odgovoril pravilno na testno
vprašanje in ni dobil točke (0). Za vsako testno vprašanje imata obe obliki tudi
prostor za odgovor na (neobvezno) vprašanje za utemeljitev. Daljša oblika vse-
buje dejansko besedilo vedenjskih nalog, kot tudi pomožna vprašanja, ki jih
lahko pri vsakem testnem ali pa kontrolnem vprašanju uporabimo v primeru
neodzivnosti otroka na prvo vprašanje. Uporaba daljše oblike je priporočljiva
v primeru, ko testiranje z Vedenjskimi nalogami teorije uma opravljajo tisti, ki
vedenjske naloge teorije uma: priročnik in naloge