Page 42 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 42
Slika 4b: Poročanje ravnateljev SŠ o pogostosti vzrokov za nasilje
učencev nad učitelji
di ocenjevanje, ki glede na odgovore ravnateljev in tudi učiteljev le na manj
kot četrtini šol nikoli ali skoraj nikoli ni povod nasilnega vedenja učencev, na
42 dobri četrtini pa redno, vsak mesec ali teden. Ravnatelji polovice šol so zapisali
tudi, da tam vsaj nekajkrat na leto ali pogosteje do nasilja učencev nad učitelji
privedejo načini poučevanja in metode dela, kar pomeni skoraj na eni šoli več
kot glede na poročanje učiteljev. Zanimivo je, da vzgojni ukrepi na petini šol
vsak mesec ali teden povzročijo nasilne reakcije učencev. Stranski rezultat te-
ga poročanja je tudi, da izvemo, da na veliko šolah, vsaj na petini, vzgojne uk-
repe izrekajo redno, mesečno ali tedensko.
Med ravnatelji srednjih šol prevladuje presoja, da je razlog za nasilje dija-
kov nad zaposlenimi na šoli najpogosteje ocenjevanje (slika 4b). Na treh od šti-
rih šol je ocenjevanje vsaj nekajkrat na leto razlog za nasilno vedenje dijakov,
na vsaki šesti šoli pa se dogaja redno, mesečno ali tedensko. Čeprav so izreče-
ni vzgojni ukrepi v splošnem manj pogost razlog za dodatno nasilno vedenje
dijakov, ker na 40 % šol po poročanju ravnateljev niso nikoli, pa na skoraj vsa-
ki peti šoli povzročajo redno mesečno ali tedensko nasilno vedenje dijakov.
5. Nasilje nad učitelji s strani drugih zaposlenih na šoli
Nasilja bi bili lahko učitelji deležni tudi s strani drugih članov kolektiva na šo-
lah, vključno z vodstvom. Pozitivno sporočilo naše študije je, da določenih vrst
tega nasilja na šolah učitelji skoraj ne zaznavajo. Na slikah 5a in 5b so prikazani
deleži odgovorov učiteljev o pogostosti doživljanja redkih oblik nasilja s stra-
ni različnih odraslih na šoli v zadnjem šolskem letu in na slikah 6a in 6b o po-
gostosti doživljanja pogostejše oblike nasilja, in sicer ločeno za osnovne in sre-
dnje šole.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji
učencev nad učitelji
di ocenjevanje, ki glede na odgovore ravnateljev in tudi učiteljev le na manj
kot četrtini šol nikoli ali skoraj nikoli ni povod nasilnega vedenja učencev, na
42 dobri četrtini pa redno, vsak mesec ali teden. Ravnatelji polovice šol so zapisali
tudi, da tam vsaj nekajkrat na leto ali pogosteje do nasilja učencev nad učitelji
privedejo načini poučevanja in metode dela, kar pomeni skoraj na eni šoli več
kot glede na poročanje učiteljev. Zanimivo je, da vzgojni ukrepi na petini šol
vsak mesec ali teden povzročijo nasilne reakcije učencev. Stranski rezultat te-
ga poročanja je tudi, da izvemo, da na veliko šolah, vsaj na petini, vzgojne uk-
repe izrekajo redno, mesečno ali tedensko.
Med ravnatelji srednjih šol prevladuje presoja, da je razlog za nasilje dija-
kov nad zaposlenimi na šoli najpogosteje ocenjevanje (slika 4b). Na treh od šti-
rih šol je ocenjevanje vsaj nekajkrat na leto razlog za nasilno vedenje dijakov,
na vsaki šesti šoli pa se dogaja redno, mesečno ali tedensko. Čeprav so izreče-
ni vzgojni ukrepi v splošnem manj pogost razlog za dodatno nasilno vedenje
dijakov, ker na 40 % šol po poročanju ravnateljev niso nikoli, pa na skoraj vsa-
ki peti šoli povzročajo redno mesečno ali tedensko nasilno vedenje dijakov.
5. Nasilje nad učitelji s strani drugih zaposlenih na šoli
Nasilja bi bili lahko učitelji deležni tudi s strani drugih članov kolektiva na šo-
lah, vključno z vodstvom. Pozitivno sporočilo naše študije je, da določenih vrst
tega nasilja na šolah učitelji skoraj ne zaznavajo. Na slikah 5a in 5b so prikazani
deleži odgovorov učiteljev o pogostosti doživljanja redkih oblik nasilja s stra-
ni različnih odraslih na šoli v zadnjem šolskem letu in na slikah 6a in 6b o po-
gostosti doživljanja pogostejše oblike nasilja, in sicer ločeno za osnovne in sre-
dnje šole.
nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji