Page 39 - Barbara Japelj Pavešić. 2020. Nacionalna študija zaznave nasilja nad učitelji in ravnatelji: zagotavljanje varnega in vzpodbudnega učnega okolja. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digitalna knjižnica, Documenta 16
P. 39
39
Slika 3b: Deleži ravnateljev SŠ po poročanju o doživetem nasilju
s strani staršev
4. Vzroki za nasilne dogodke
Pregled poročil učiteljev o vzrokih za nasilno vedenje učencev pokaže, da pre-
vladujejo medvrstniški konflikti, ki so po mnenju skoraj polovice učiteljev vča-
sih in po mnenju četrtine učiteljev pogosto vzrok nasilnemu dogodku. Po po-
gostosti jim sledi ocenjevanje. Dobrih 20 % osnovnošolskih učiteljev meni, da
je ocenjevanje pogosto vzrok za nasilje učencev, še 10 % pa meni, da skoraj
vedno. V srednji šoli skoraj polovica učiteljev meni, da je ocenjevanje za na-
silje krivo včasih, in še četrtina, da pogosto ali vedno. Manj kot četrtina učite-
ljev je zapisala, da ocenjevanje skoraj nikoli ni vzrok za nasilje. Več kot polovica
obojih učiteljev hkrati meni, da nasilja ne povzročajo njihovi načini poučeva-
nja in metode dela, ter dobra tretjina, da ni posledica vzgojnih ukrepov. Podat-
ki kažejo, da je pozornost potrebno nameniti predvsem izboljšanju razredne in
šolske klime, ki bi zmanjšala medvrstniška nasprotovanja, ter ocenjevanju. Ka-
kor pri vseh navedenih možnih vzrokih več učiteljic kot učiteljev poroča, da je
vzrok nasilja v njihovih primerih pretežno ocenjevanje.
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov
Slika 3b: Deleži ravnateljev SŠ po poročanju o doživetem nasilju
s strani staršev
4. Vzroki za nasilne dogodke
Pregled poročil učiteljev o vzrokih za nasilno vedenje učencev pokaže, da pre-
vladujejo medvrstniški konflikti, ki so po mnenju skoraj polovice učiteljev vča-
sih in po mnenju četrtine učiteljev pogosto vzrok nasilnemu dogodku. Po po-
gostosti jim sledi ocenjevanje. Dobrih 20 % osnovnošolskih učiteljev meni, da
je ocenjevanje pogosto vzrok za nasilje učencev, še 10 % pa meni, da skoraj
vedno. V srednji šoli skoraj polovica učiteljev meni, da je ocenjevanje za na-
silje krivo včasih, in še četrtina, da pogosto ali vedno. Manj kot četrtina učite-
ljev je zapisala, da ocenjevanje skoraj nikoli ni vzrok za nasilje. Več kot polovica
obojih učiteljev hkrati meni, da nasilja ne povzročajo njihovi načini poučeva-
nja in metode dela, ter dobra tretjina, da ni posledica vzgojnih ukrepov. Podat-
ki kažejo, da je pozornost potrebno nameniti predvsem izboljšanju razredne in
šolske klime, ki bi zmanjšala medvrstniška nasprotovanja, ter ocenjevanju. Ka-
kor pri vseh navedenih možnih vzrokih več učiteljic kot učiteljev poroča, da je
vzrok nasilja v njihovih primerih pretežno ocenjevanje.
rezultati po vsebinskih sklopih zbranih podatkov