Page 263 - Štremfel, Urška, ed., 2016. Student (Under)achievement: Perspectives, Approaches, Challenges. Ljubljana: Pedagoški inštitut. Digital Library, Documenta 11.
P. 263
eris, K. (2007). How we learn. Learning and non-learning in school and beyond. 263
London, New York: Routledge.

Institute of the Republic of Slovenia for Vocational Education and Training
(2011). Večjezični slovar Terminologija evropske politike izobraževanja in
usposabljanja. Retrieved from http://www.cpi.si/mediji/publikacije.aspx.

Institute of the Republic of Slovenia for Vocational Education and Training
(2013). Mapa učnih dosežkov. Retrieved from http://www.cpi.si/strokov-
na-podrocja/mapa-ucnih-dosezkov.aspx.

Irvine, S. E. and Barlow, J. (1998). The digital portfolio in education: an inno-
vative learning and assessment tool, Journal of Information Technology for
Teacher Education, 7(3), 321-330.

Ivančič, A., and Mirčeva, J. (2001). Sodelovanje odraslih v programih izo-
braževanja. In V. A. Mohorčič Špolar et al. (ed.), Udeležba prebivalcev Sloveni-
je v izobraževanju odraslih. Zbirka Študije in raziskave (pp. 28–47). Ljubljana:
Andragoški center Republike Slovenije.

Juriševič, M. (1999). Samopodoba šolskega otroka. Ljubljana: Pedagoška
fakulteta.

Juriševič, M. (2005).  Učna motivacija v odnosu do učenja in učne uspešnosti
učencev. PhD diss. Ljubljana: University of Ljubljana, Faculty of Arts, De-
partment of Psychology.

Kelava, P. (2006). Podlage in priporočila za nadaljnji razvoj priznavanja nefor-
malno pridobljenega znanja v Sloveniji. In J. Muršak et al., Neformalno izo-
braževanje odraslih (pp. 83–98). Ljubljana: Pedagoška fakulteta, Znanstveni
inštitut Filozofske fakultete.

Kelava, P. (2012). Kompetence in kvalifikacije z vidika potrjevanja neformalno pri-
dobljenega znanja in socialne razslojenosti. PhD diss. Ljubljana: University
of Ljubljana, Faculty of Arts, Department of Educational Sciences.

Kenway, J, and Willis, S. (2004). Self-esteem and the Schooling of Girls: An Intro-
duction. In J. Kenway and S. Willis (eds.), Hearts and Minds: Self-esteem and
the Schooling of Girls (pp. 1–14). London, New York, Philadelphia: The Falm-
er Press.

Kenway, J. (2004). Privileged Girls, Private Schools and the Culture of ‘Suc-
cess’. In J. Kenway and S. Willis (eds.), Hearts and Minds: Self-esteem and the
Schooling of Girls (pp. 131–156). London, New York, Philadelphia: The Falm-
er Press.

Kobal Grum, D. (2000). Temeljni vidiki samopodobe. Ljubljana: Pedagoški
inštitut.

Kobal Grum, D., Kolenc, J., Lebarič, N., and Žalec, B. (2004). Samopodoba med
motivacijo in tekmovalnostjo: interdisciplinarni pristop. Ljubljana: Študents-
ka založba (Scripta).

student (formal) achievement through non-formal and informal knowledge
   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268