Page 124 - Šimenc, Marjan, Sardoč, Mitja, Mlekuž, Ana. Državljanska vzgoja v Sloveniji. Nacionalno poročilo Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja ICCS 2009. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 9
P. 124
oh ne zaskrbljujoče pa spolno nadlegovanje (0 %), etnične konflikte (5 %), organizirani
kriminal (7 %) ter slabo kvaliteto stanovanj (7 %).

V namen raziskovanja odnosa med nerešenimi družbenimi vprašanji in znanja učen-
cev o državljanstvu (slika spodaj) so učenci razdeljeni na 3 enake skupine glede na nereše-
na družbena vprašanja (okolje z nizko stopnjo družbene napetosti, okolje s srednjo stopnjo
družbene napetosti, okolje z višjo stopnjo družbene napetosti). V splošnem je med druž-
beno napetostjo ter znanjem učencem negativna povezava, vendar so statistično značilne
razlike med vsemi tremi skupinami, kakor opozarjajo avtorji mednarodnega poročila raz-
iskave ICCS 2009, le na Danskem ter v Lihtenštajnu.

Vpliv šole

Kar učenci vsak dan doživijo v šoli v okviru vsakodnevnih aktivnosti, odnosov v šoli ter
samega vodenja šole, vpliva na njihovo razumevanje in percepcijo šole kot demokratične-
ga okolja. V vprašalniku za učence je bilo zato postavljeno vprašanje o percepciji učencev,
v kolikšni meri se pri nekaterih aktivnostih upošteva njihovo mnenje.

Tabela 62: Odgovori slovenskih osmošolcev na vprašanje, v kolikšni meri se pri določenih te-
mah upošteva njihovo mnenje

Način poučevanja Zelo Srednje Malo Sploh ne
Kaj se poučuje 9 33 35 23
Gradiva za poučevanje/učenje (0,5) (1,2) (1,1) (1,2)
Urnik 9 23 29 39
Razredna pravila
Šolska pravila (0,6) (1,1) (1,0) (1,2)
Obšolske dejavnosti 11 24 27 38
(0,6) (1,0) (1,1) (1,3)
Vir: Baza podatkov ICCS 2009. 15 19 25 41
(0,8) (0,7) (0,9) (0,9)
24 32 26 18
(1,1) (1,0) (1,0) (1,0)
18 21 24 37
(0,7) (1,1) (0,8) (1,3)
23 38 25 14
(0,9) (1,0) (0,9) (0,7)

124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129