Page 18 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 18
raziskave PISA iz Pedagoškega inštituta v Ljubljani. Za samo implementacijo raziska-
ve je znotraj omenjenega centra odgovoren t. i. nacionalni koordinator raziskave – NPM
(National Project Manager). Naloga nacionalnega centra je, da seznanja organizacije na
mednarodni ravni s pogoji in ovirami pri izvedbi raziskave na nacionalni ravni, daje po-
vratne informacije o razvojnih rešitvah in svetuje, na kakšen način bi raziskavo v določeni
državi najbolje izvedli. Predvsem pa mora čim natančneje in skladno z mednarodno me-
todologijo, terminskim načrtom in standardi zagotoviti zanesljive podatke o dosežkih di-
jakov v posamezni državi.

Pri izvedbi raziskave PISA imajo pomembno vlogo tudi ravnatelji šol, ki samo izved-
bo podpirajo in ustvarijo pogoje, da lahko le-ta steče, obenem pa aktivno sodelujejo pri iz-
polnjevanju »Vprašalnika za šolo«. Vsak izmed ravnateljev določi koordinatorja na šoli,
ki z nacionalnim centrom ves čas priprav na izvedbo tesno sodeluje. Njegova vloga je ključ-
na pri zagotavljanju kvalitetne izvedbe raziskave na šoli in predstavlja nekakšen vezni člen
med dijaki, ki jih dobro pozna, ter izvajalcem, ki samo testiranje na šoli izvede.

Koordinator opravi vrsto nalog, ki jih moramo za uspešno izvedbo raziskave na šoli
skupaj izvesti. Njegove najpomembnejše naloge so naslednje:

- na roditeljskih sestankih obvesti starše, da je šola udeležena v mednarodni
raziskavi PISA,
- pripravi seznam dijakov, ki ustrezajo kriterijem ciljne populacije, in ga posre-
duje nacionalnemu centru,
- obvesti dijake, ki so izbrani za sodelovanje v raziskavi, o pomembnosti raziska-
ve in njihovega sodelovanja ter jih motivira za sodelovanje,
- uskladi datume izvedbe raziskave na šoli z nacionalnim centrom,
- priskrbi ustrezen prostor za izvedbo raziskave na šoli in uskladi druge načrto-
vane dejavnosti za nemoteno šolsko delo,
- sodeluje z izvajalcem, sodelavcem PI, ki izvedbo na šoli izpelje, in mu pri sami
izvedbi po potrebi pomaga,
- v primeru nadzora izvedbe na šoli sprejme nadzornika oz. sodelavca PI in mu
posreduje potrebne informacije.

Poleg omenjenih sodelavcev v raziskavi, pa ne smemo pozabiti še pomembne vloge
mnogih drugih, kot na primer izvajalcev na šolah, koderjev odgovorov odprtega tipa, ko-
derjev poklicev, vnašalcev podatkov ter nadzornikov izvedb. Vsak izmed njih prispeva svoj
delček v mozaiku del, ki jih je potrebno opraviti, da bi zagotovili kvalitetne nacionalne po-
datke.

18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23