Page 13 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja finančne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 8
P. 13
dgovor
Raziskava PISA je zasnovana kot dolgoročen mednarodni projekt, ki se pod okriljem
organizacije OECD od leta 2000 izvaja na mednarodni ravni v triletnih ciklih. Slovenija
se je v projekt vključila leta 2004, ko so se pričele priprave na glavni zajem podatkov v letu
2006. V raziskavi PISA 2012 je poleg Slovenije sodelovalo 66 držav, izmed tega 33 držav
članic OECD in 33 držav partnerk. Glavni cilj raziskave je bilo tudi tokrat ugotavljanje
kompetenc 15-letnikov s področij naravoslovne, matematične in bralne pismenosti, tokrat
s poudarkom na matematični pismenosti. Slovenija pa je poleg ugotavljanja omenjenih
kompetenc sodelovala tudi pri nekaterih dodatnih mednarodnih opcijah, ena izmed ka-
terih je ugotavljanje finančne pismenosti – njena izhodišča v okviru raziskave PISA v slo-
venskem prostoru predstavljamo prvič.
Finančna pismenost je tako na mednarodni ravni kot v Sloveniji dokaj novo področje
merjenja, pri ugotavljanju le-te pa je v ciklu raziskave PISA 2012 poleg Slovenije sodelova-
lo še 17 ostalih držav: Avstralija, Belgija, Šanghaj, Kolumbija, Hrvaška, Češka, Estonija,
Francija, Izrael, Italija, Latvija, Nova Zelandija, Poljska, Rusija, Slovaška, Španija in ZDA.
Kompetence, ki jih mladi potrebujejo za učinkovito delovanje v današnji družbi, se hi-
tro spreminjajo. Zaradi povečane razpoložljivosti mnogovrstnih produktov, hitro spremi-
njajočega se finančnega trga in tudi gospodarske krize ter posledično finančnih sprememb
v družinah se je v zadnjem času zagotovo povečala potreba po spretnostih učinkovitega in
varnega ravnanja s financami ter s tem povezanim tveganjem, ki vseskozi narašča. Finanč-
na pismenost je po vsem svetu vedno bolj priznana tudi kot pomemben element gospo-
darske in finančne stabilnosti ter razvoja. Odgovornost za finančno preskrbljenost skozi
vse življenje se od vlad in delodajalcev vedno bolj prenaša na posameznika in je učinkovito
ravnanje ter vedenje na tem področju že v mladostniški dobi še kako pomembno.
13
Raziskava PISA je zasnovana kot dolgoročen mednarodni projekt, ki se pod okriljem
organizacije OECD od leta 2000 izvaja na mednarodni ravni v triletnih ciklih. Slovenija
se je v projekt vključila leta 2004, ko so se pričele priprave na glavni zajem podatkov v letu
2006. V raziskavi PISA 2012 je poleg Slovenije sodelovalo 66 držav, izmed tega 33 držav
članic OECD in 33 držav partnerk. Glavni cilj raziskave je bilo tudi tokrat ugotavljanje
kompetenc 15-letnikov s področij naravoslovne, matematične in bralne pismenosti, tokrat
s poudarkom na matematični pismenosti. Slovenija pa je poleg ugotavljanja omenjenih
kompetenc sodelovala tudi pri nekaterih dodatnih mednarodnih opcijah, ena izmed ka-
terih je ugotavljanje finančne pismenosti – njena izhodišča v okviru raziskave PISA v slo-
venskem prostoru predstavljamo prvič.
Finančna pismenost je tako na mednarodni ravni kot v Sloveniji dokaj novo področje
merjenja, pri ugotavljanju le-te pa je v ciklu raziskave PISA 2012 poleg Slovenije sodelova-
lo še 17 ostalih držav: Avstralija, Belgija, Šanghaj, Kolumbija, Hrvaška, Češka, Estonija,
Francija, Izrael, Italija, Latvija, Nova Zelandija, Poljska, Rusija, Slovaška, Španija in ZDA.
Kompetence, ki jih mladi potrebujejo za učinkovito delovanje v današnji družbi, se hi-
tro spreminjajo. Zaradi povečane razpoložljivosti mnogovrstnih produktov, hitro spremi-
njajočega se finančnega trga in tudi gospodarske krize ter posledično finančnih sprememb
v družinah se je v zadnjem času zagotovo povečala potreba po spretnostih učinkovitega in
varnega ravnanja s financami ter s tem povezanim tveganjem, ki vseskozi narašča. Finanč-
na pismenost je po vsem svetu vedno bolj priznana tudi kot pomemben element gospo-
darske in finančne stabilnosti ter razvoja. Odgovornost za finančno preskrbljenost skozi
vse življenje se od vlad in delodajalcev vedno bolj prenaša na posameznika in je učinkovito
ravnanje ter vedenje na tem področju že v mladostniški dobi še kako pomembno.
13