Page 70 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 70
pridobitev točk za pravilen odgovor sta potrebna takó točno branje načrta
(lociranje Novosti v bližini vhoda) kot tudi hipoteza o razlogu, zaradi katerega
se Novosti nahajajo na tem mestu. Za oblikovanje tovrstne hipoteze se morajo
bralci opreti na lastne izkušnje oziroma znanje – v tem primeru o tem, kako de-
lujejo knjižnice in kako jih javnost uporablja. V kontekstu raziskave PISA se do-
mneva, da se zahtevano obstoječe znanje nahaja znotraj pričakovanega dome-
ta 15-letnikov oziroma njihovih izkušenj.
Dijaki dobijo točke za delno pravilen odgovor, če niso pravilno locirali Novosti v
načrtu, so pa podali verjetno hipotezo o razlogu za postavitev Novosti na dolo-
čeno mesto. Tako kot pravilni odgovori tudi tovrstni odgovori izpolnjujejo osre-
dnji namen vprašanja, ki je razmišljanje o vsebini.
To se je v predraziskavi PISA 2009 izkazalo kot relativno lahko, saj je točke za
pravilen odgovor dobilo več kot štiri petine dijakov.
70
(lociranje Novosti v bližini vhoda) kot tudi hipoteza o razlogu, zaradi katerega
se Novosti nahajajo na tem mestu. Za oblikovanje tovrstne hipoteze se morajo
bralci opreti na lastne izkušnje oziroma znanje – v tem primeru o tem, kako de-
lujejo knjižnice in kako jih javnost uporablja. V kontekstu raziskave PISA se do-
mneva, da se zahtevano obstoječe znanje nahaja znotraj pričakovanega dome-
ta 15-letnikov oziroma njihovih izkušenj.
Dijaki dobijo točke za delno pravilen odgovor, če niso pravilno locirali Novosti v
načrtu, so pa podali verjetno hipotezo o razlogu za postavitev Novosti na dolo-
čeno mesto. Tako kot pravilni odgovori tudi tovrstni odgovori izpolnjujejo osre-
dnji namen vprašanja, ki je razmišljanje o vsebini.
To se je v predraziskavi PISA 2009 izkazalo kot relativno lahko, saj je točke za
pravilen odgovor dobilo več kot štiri petine dijakov.
70