Page 70 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 70
pridobitev točk za pravilen odgovor sta potrebna takó točno branje načrta
(lociranje Novosti v bližini vhoda) kot tudi hipoteza o razlogu, zaradi katerega
se Novosti nahajajo na tem mestu. Za oblikovanje tovrstne hipoteze se morajo
bralci opreti na lastne izkušnje oziroma znanje – v tem primeru o tem, kako de-
lujejo knjižnice in kako jih javnost uporablja. V kontekstu raziskave PISA se do-
mneva, da se zahtevano obstoječe znanje nahaja znotraj pričakovanega dome-
ta 15-letnikov oziroma njihovih izkušenj.
Dijaki dobijo točke za delno pravilen odgovor, če niso pravilno locirali Novosti v
načrtu, so pa podali verjetno hipotezo o razlogu za postavitev Novosti na dolo-
čeno mesto. Tako kot pravilni odgovori tudi tovrstni odgovori izpolnjujejo osre-
dnji namen vprašanja, ki je razmišljanje o vsebini.
To se je v predraziskavi PISA 2009 izkazalo kot relativno lahko, saj je točke za
pravilen odgovor dobilo več kot štiri petine dijakov.

70
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75