Page 73 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 73
NJA DIJAKOV: TOČKOVANJE 1

Koda 1: B. Ali podpiraš raziskovanje vesolja?
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.

Kot mnogo drugih besedil, ki od dijaka zahtevajo razvijanje širšega razumevanja,
to vprašanje od bralca zahteva, da se osredotoči na več kot en del besedila -­
določi temo besedila s pomočjo prepoznavanja določene informacije, podane v
vseh petih, kratkih besedilih. Tovrstno vprašanje nam pomaga določiti, ali dijak
razlikuje poglavitne ideje in ima sposobnosti posploševanja. Manj kot dve tretjini
dijakov je v predraziskavi na to vprašanje odgovorilo pravilno. Mnogo od tistih,
ki niso izbrali pravilnega odgovora, se je odločilo za prvi distraktor, odgovor A.
Eden izmed razlogov za to je verjetno ta, da se odgovor nanaša na prvega iz-
med besedil; in najverjetneje predstavlja možnost, ki jo dijaki pričakujejo, za raz-
liko od tega, na kar se besedilo dejansko nanaša.

3. vprašanje: MNENJA DIJAKOV
Kateri izmed avtorjev besedil najbolj neposredno nasprotuje Filipovim utemeljitvam?

A Domen.
B Ana.
C Katja.
D Blažka.
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč

Bralni kontekst oz. situacija Izobraževalni
Oblika besedila Mešano besedilo
Tip besedila Utemeljitev
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje interpretacije
Namen vprašanja Prepoznavanje nasprotnega stališča
Oblika vprašanja Vprašanje izbirnega tipa

73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78