Page 74 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 74
NJA DIJAKOV: TOČKOVANJE 3
Pravilen odgovor
Koda 1: A. Domen.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.

Težavnost te naloge - manj kot ena tretjina dijakov iz predraziskave je na to
vprašanje odgovorila pravilno - lahko pripišemo več faktorjem. Prvič, vprašanje
od dijaka zahteva določanje kontrasta, torej spretnost, za katero je bilo empirič-
no dokazano, da je težja od določanja skupnih točk. Drugič, v besedilu ni ekspli-
citno navedenih besed, ki bi izražale strinjanje ali nasprotovanje (na primer za ali
proti); bralec mora o odnosu sklepati. Težavnost pa doda tudi dejstvo, da mora
dijak za pravilen odgovor na vprašanje izvesti številne primerjave z ostalimi šti-
rimi besedili. In nadalje, temelj nasprotovanja ni jasno naveden. Dijak si mora za
primerjavo ustvariti lastne kategorije, kar pa v tem primeru niso le nasprotujo-
ča mnenja, temveč tudi stališča, iz katerih le-ta izhajajo: medtem ko Ana in Do-
men nasprotujeta Filipovemu mnenju, da je raziskovanje vesolja dobra ideja, pa
le Domen eksplicitno nasprotuje Filipu z mnenjem, da so razlogi za raziskovanje
vesolja le v tem, da bi s tem zmanjšali težave, povzročene na Zemlji.

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79