Page 119 - Šterman Ivančič, Klaudija, ur. Izhodišča merjenja bralne pismenosti v raziskavi PISA 2012 s primeri nalog. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 6
P. 119
vprašanje: SMER BUENOS AIRES
Kaj se zgodi glavni osebi v tem besedilu?
A Doživi neprijetno presenečenje.
B Odloči se, da bo zamenjala službo.
C Čaka, da se bo nekaj zgodilo.
D Nauči se poslušati druge.
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč
Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje širšega razumevanja
Namen vprašanja Prepoznati poglavitno dejanje v pripovedi
Oblika vprašanja Vprašanje odprtega tipa
SMER BUENOS AIRES: TOČKOVANJE 7
Pravilen odgovor
Koda 1: C. Čaka, da se bo nekaj zgodilo.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.
To vprašanje je bilo lahko. Nanj so pravilno odgovorile približno tri četrtine di-
jakov. Vprašanje od dijakov zahteva, da pokažejo širše razumevanje besedila s
tem, da navedejo njegovo glavno idejo. Poiskati morajo povezave med različni-
mi deli besedila in ugotoviti splošno dogajanje v njem. Vprašanje je lahko, ker je
osrednja ideja besedila implicitno izražena in poudarjena v celotnem besedilu.
119
Kaj se zgodi glavni osebi v tem besedilu?
A Doživi neprijetno presenečenje.
B Odloči se, da bo zamenjala službo.
C Čaka, da se bo nekaj zgodilo.
D Nauči se poslušati druge.
Opredelitev vprašanja na podlagi izhodišč
Bralni kontekst oz. situacija Osebni
Oblika besedila Vezano besedilo
Tip besedila Pripoved
Bralni vidik Integracija in interpretacija: razvijanje širšega razumevanja
Namen vprašanja Prepoznati poglavitno dejanje v pripovedi
Oblika vprašanja Vprašanje odprtega tipa
SMER BUENOS AIRES: TOČKOVANJE 7
Pravilen odgovor
Koda 1: C. Čaka, da se bo nekaj zgodilo.
Nepravilen odgovor
Koda 0: Drugi odgovori.
Koda 9: Ni odgovora.
To vprašanje je bilo lahko. Nanj so pravilno odgovorile približno tri četrtine di-
jakov. Vprašanje od dijakov zahteva, da pokažejo širše razumevanje besedila s
tem, da navedejo njegovo glavno idejo. Poiskati morajo povezave med različni-
mi deli besedila in ugotoviti splošno dogajanje v njem. Vprašanje je lahko, ker je
osrednja ideja besedila implicitno izražena in poudarjena v celotnem besedilu.
119