Page 379 - Igor Ž. Žagar in Anej Korsika (ur.), (Pre)drzna Slovenija, Digitalna knjižnica, Documenta 4
P. 379
dni list Republike Slovenije 10.2.12 15:51

proces priznavanja tistega znanja, ki ga je posameznik pridobil po razlinih poteh v predhodnem udejstvovanju. Zaobjema formalno, neformalno in prilonostno uenje oziroma
znanje, pridobljeno po vseh treh poteh

PKM
pariteta kupne moi

programska akreditacija
proces evalviranja
tudijskih programov za presojo njihove kakovosti. Rezultat procesa je »podeljena akreditacija« oziroma status akreditiranega
tudijskega programa
redni
tudij – delni
tudij
redni
tudij pomeni
tudij s polno obremenitvijo, torej 60 ECTS na leto oziroma vpisanih 60 ECTS na leto
delni
tudij bo po novem praviloma le prilagojeno izvajanje
tudija v manj
em obsegu, praviloma med 30 in 45 ECTS na leto

RISS

Raziskovalna in inovacijska strategija Slovenije

tudent
oseba, vpisana na visoko
olske institucije in vi
je strokovne
ole, ne glede na ivljenjsko obdobje ali nain izvajanja
tudija (polni – delni
tudij,
tudij na daljavo, vseivljenjsko
uenje)
vkljuenost generacije (ang. Gross Enrolment Ratio)
celotno
tevilo
tudentov v dravi, deljeno s
tevilom dravljanov te drave v doloeni starostni skupini, tipino, ko zapustijo srednjo
olo (npr. 19 do 24 let)
vseivljenjsko uenje
»Vseivljenjsko uenje je dejavnost in proces, ki zajema vse oblike uenja, bodisi formalno bodisi neformalno in aformalno ter nakljuno ali prilonostno (Dodatek, 10, str. 35–
36). Poteka v razlinih unih okoli
inah, od rojstva prek zgodnjega otro
tva in odraslosti do konca ivljenja, s ciljem, da se zbolj
ajo posameznikovo znanje in spretnosti. Z
uenjem pridobivamo tudi interese, znaajske poteze, vrednote, odnos do sebe in drugih ter druge osebnostne lastnosti. (Dodatek, 11, str. 36–37)« Vir: Strategija vseivljenjskega
uenja v Sloveniji, M , 2007; stran 10
tipina generacija
tiste generacije, ki se ponavadi vpisujejo na visoko
olske institucije, torej za starostno skupino od 19 do 24 let
Izhodi
a za NPV
Izhodi
a NPV 2011–2020 so dosegljiva na spletni strani:

http:// www. mvzt.gov. si/fileadmin/ mvzt.gov.si/pageuploads/pdf/visoko_ solstvo/IZHODI% C5%A0% C4%8CA_ZA _ NACIONALNI_PROGRAM_-_v30.6.pdf

Podatki

Oblikovani so:
1. temeljit pregled stanja visokega
olstva s statistinimi podatki (http://www.mvzt.gov.si/ fileadmin/mvzt.gov.si/ pageuploads /pdf/visoko_solstvo/ statistika_visokega_solstva_
07072010.pdf);
2. analiza izvajanja iztekajoih se NPV in NRRP (http: // www .mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/ pageuploads/ pdf/visoko_ solstvo/Analiza_ NRRP_in_NPVS.pdf);
3. analiza ekspertnih mnenj o visokem
olstvu v Sloveniji (http://www.mvzt.gov.si/fileadmin/ mvzt. gov.si/ pageuploads/pdf/ visoko_solstvo/PREGLED_
PRISPEVKOV_EKSPERTOV.pdf);
4. analiza mree visoko
olskih zavodov in
tudijskih programov v RS 2010 (http://www.mvzt.gov. si/fileadmin /mvzt. gov.si/ pageuploads/doc/dokumenti_ visokosolstvo/
KNJIZNICA/Mreza_VSZ_ 2010.pdf).
Prav tako so pripravljene
e druge analize visoko
olskega sistema (http://www.mvzt.gov.si/si/delovna_ podrocja/ visoko_solstvo /statistika_in_analize_
s_podrocja_visokega_solstva/):
5. financiranje visokega
olstva za tretje tisoletje;
6. modeli uinkovitega menedmenta visoko
olskih zavodov;
7. model za manadement znanja v visoko
olskem zavodu;
8. mreenje za vseivljenjsko uenje;
9. socialno stanje
tudentov – EVRO TUDENT.
Poleg vseh mnenj so upo
tevane
e mednarodne evalvacije in poroila mednarodnih institucij za Slovenijo:
10. poroilo Evropske komisije za Slovenijo iz leta 2010: The efficiency and effectiveness of tertiary education systems: Country notes;

11. evalvacija OECD ob vstopu Slovenije v OECD: OECD ekonomski pregledi 2009;
12. mednarodne statistine in druge baze ter podatke o visokem
olstvu (OECD, EUROSTAT, EURYDICE).
Relevantna mednarodna poroila in deklaracije

Dokumenti bolonjskega procesa

Vsi dokumenti (obe deklaraciji ter pet komunikejev) so dosegljivi na spletni strani:

http://www. ehea.info/

http://www.uradni-list.si/1/content?id=103885 Page 25 of 28


   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384