Page 382 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 382
udeleženci_ke, katerih družina so migranti_ke prve generacije, sledijo tisti_e,
ki niso migranti_ke, in nazadnje družine, ki so druga generacija migrantk_ov.

Meje in pričakovanja (χ2(2) = 14,00; p = 0,001): niso migranti_ke in prva ge-
neracija migrantk_ov (Z = –3,34; p = 0,001), prva generacija migrantk_ov in dru-
ga generacija migrantk_ov (Z = –3,61; p < 0,001); vsi ostali p > 0,147. Največ
mej in hkrati pričakovanj imajo posamezniki_ce, katerih družina so migranti_
ke prve generacije, sledijo tisti_e, ki niso migranti_ke, in nazadnje družine, ki so
druga generacija migrantk_ov.

Pozitivne vrednote (χ2(2) = 15,70; p < 0,001): niso migranti_ke in prva gene-
racija migrantk_ov (Z = –3,79; p < 0,001), prva generacija migrantk_ov in druga
generacija migrantk_ov (Z = –2,44; p = 0,014); vsi ostali p > 0,170. Največ pozi-
tivnih vrednot gojijo migranti_ke prve generacije, sledijo tisti_e, ki so migran-
ti_ke druge generacije, in nazadnje tisti_e, ki so vsi v družini rojeni v Sloveniji.

Socialne spretnosti (χ2(2) = 10,88; p = 0,004): niso migranti_ke in prva gene-
racija migrantk_ov (Z = –3,17; p = 0,002), pri čemer ima višje povprečje prva ge-
neracija migrantk_ov; vsi ostali p > 0,045.

Pozitivna identiteta (χ2(2) = 15,02; p = 0,001): niso migranti_ke in prva gene-
382 racija migrantk_ov (Z = –3,76; p < 0,001), prva generacija migrantk_ov in druga

generacija migrantk_ov (Z = –3,36; p = 0,001); vsi ostali p > 0,442. Najvišje pov-
prečje pri merjeni spremenljivki imajo tisti_e, ki so migranti_ke prve generaci-
je, sledijo tisti_e, ki niso migranti_ke, in nazadnje udeleženci_ke, ki so migran-
ti_ke druge generacije.

Tretje merjenje

Tabela 454: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih glede na generacijo migrantk_ov v tretjem merjenju

Podpora Niso migranti_ke Prva generacija migrantk_ov Druga generacija migrantk_ov
M SD M SD M SD
Zunanji viri Opolnomočenje 3,01 0,58 3,10 0,66 2,92 0,59
Meje in pričakovanja 3,36 0,49 3,39 0,48 3,25 0,55
3,06 0,49 3,18 0,50 2,98 0,51
Konstruktivna raba časa 2,58 0,59 2,69 0,59 2,57 0,63
2,94 0,51 3,08 0,52 2,94 0,49
Zavezanost učenju 3,17 0,43 3,32 0,44 3,18 0,44
3,10 0,48 3,26 0,56 3,11 0,49
Notranji viri Pozitivne vrednote 2,97 0,62 3,07 0,71 2,87 0,65
Socialne spretnosti

Pozitivna identiteta

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387