Page 380 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 380
25.1 Razvojni viri

Prvo merjenje

Tabela 452: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih glede na generacijo migrantk_ov v prvem merjenju

Niso migranti_ke Prva generacija migrantk_ov Druga generacija migrantk_ov

M SD M SD M SD

Podpora 3,13 0,54 3,21 0,55 3,03 0,54

Zunanji viri Opolnomočenje 3,42 0,44 3,42 0,53 3,34 0,49

Meje in pričakovanja 3,12 0,45 3,26 0,49 3,04 0,46

Konstruktivna raba časa 2,58 0,56 2,74 0,65 2,53 0,62

Zavezanost učenju 3,04 0,45 3,27 0,50 2,96 0,53

Notranji viri Pozitivne vrednote 3,20 0,40 3,39 0,44 3,16 0,45

380 Socialne spretnosti 3,12 0,45 3,31 0,52 3,12 0,46

Pozitivna identiteta 2,98 0,60 3,22 0,63 2,92 0,61

Podpora (χ2(2) = 11,56; p = 0,003): niso migranti_ke in druga generacija mi-
grantk_ov (Z = –2,62; p = 0,009), prva generacija migrantk_ov in druga gene-
racija migrantk_ov (Z = –3,22; p = 0,001); vsi ostali p > 0,074. Največ podpore
občutijo udeleženci_ke, katerih družina so migranti_ke prve generacije, sle-
dijo tisti_e, ki niso migranti_ke, in nazadnje družine, ki so druga generacija
migrantk_ov.

Meje in pričakovanja (χ2(2) = 20,27; p < 0,001): niso migranti_ke in prva ge-
neracija migrantk_ov (Z = –3,44; p = 0,001), niso migranti_ke in druga genera-
cija migrantk_ov (Z = –2,65; p = 0,008), prva generacija migrantk_ov in druga
generacija migrantk_ov (Z = –4,30; p < 0,001). Največ mej in hkrati pričako-
vanj imajo posamezniki_ce, katerih družina so migranti_ke prve generacije,
sledijo tisti_e, ki niso migranti_ke, in nazadnje družine, ki so druga generaci-
ja migrantk_ov.

Konstruktivna raba časa (χ2(2) = 10,48; p = 0,005): niso migranti_ke in prva
generacija migrantk_ov (Z = –2,67; p = 0,008), prva generacija migrantk_ov in
druga generacija migrantk_ov (Z = –2,99; p = 0,003); vsi ostali p > 0,096. Naj-
bolj konstruktivno porabljajo čas posamezniki_ce, katerih družina so migran-
ti_ke prve generacije, sledijo tisti_e, ki niso migranti_ke, in nazadnje družine, ki
so druga generacija migrantk_ov.

Zavezanost učenju (χ2(2) = 34,17; p < 0,001): niso migranti_ke in prva gene-
racija migrantk_ov (Z = –5,30; p < 0,001), prva generacija migrantk_ov in dru-
ga generacija migrantk_ov (Z = –5,22; p < 0,001); vsi ostali p > 0,027. Najviš-

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385